چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

اکونومیست در آخرین شماره خود نوشت، یونانی‌ها بالاترین میزان مصرف سیگار در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

یونانی‌های سیگاری

آتن: تحقیقات نشان می‌دهد که یونانی‌ها در هر سال به طور متوسط 3 هزار نخ سیگار دود می‌کنند؛ این در حالی است که کشور‌ هند، پایین‌ترین میزان استعمال سیگار را دارد. پس از یونان، کشور‌های اوکراین، روسیه و ژاپن با متوسط مصرف 2هزار تا 2 هزار و 500 نخ سیگار در سال در رتبه‌های بعدی جدول قرار دارند.

گفتنی است که بر خلاف تصور رایج، کوبایی‌ها تنها هزار نخ سیگار در طول سال دود می‌کنند و مصرف سیگار هندی‌ها به کمتر از 500 نخ می‌رسد. همچنین کشورهای اروپایی در میانه  جدول قرار دارند.

شوهر خسیس

میامی: یک زن 48 ساله قصد دارد از شوهر خود به دلیل خساست بیش از حد و پنهان‌کاری شکایت کند. این زن به طور کاملا اتفاقی در اینترنت مشغول جست‌وجو  بود که متوجه شد شوهرش در مسابقه  بخت آزمایی برنده شده است.

او با کمی جست‌وجوی بیشتر دریافت ماجرای برنده شدن شوهرش به 6 ماه قبل باز می‌گردد و این مرد 600  هزار دلار جایزه را مستقیما به حسابش واریز کرده است. این زن می‌گوید شوهرش با استفاده از پولی که متعلق به هر دوی آنها بود بلیت مسابقه بخت آزمایی را خریداری کرده و به همین دلیل جایزه آن هم باید تقسیم می‌شد اما شوهر خسیس نه تنها پول را با همسرش نصف نکرده بلکه کل ماجرا را از او مخفی کرده است.

در حال حاضر شکایت این زن در دادگاه مطرح شده و در صورتی که شوهرش محکوم شود باید علاوه بر نصف جایزه، غرامت هم بپردازد.

سنگ‌های بدیمن

سیدنی: شماری از گردشگران خارجی که از یکی از مکان‌های تفریحی استرالیا قطعه سنگ‌های کوچک و زیبایی جمع‌آوری کرده و به کشورشان برده بودند، این سنگ‌ها را با پست پس فرستادند. این گردشگران در نامه‌ای نوشتند: این سنگ‌های  بدیمن ، برای آنها و خانواده‌شان بیماری، طلاق و مرگ به ارمغان آورده است.

گاو غول‌پیکر

لندن: مسئولان یک دامداری ادعا می‌کنند، بزرگ‌ترین گاو انگلیسی را پرورش داده‌اند. به گفته آنها این گاو 1250 کیلوگرم وزن و حدود 2 متر قد دارد.  کارشناسان می‌گویند این گاو 9ساله قد بسیار بلندی دارد و این ویژگی آن را از دیگر گاو‌ها متمایز می‌کند. مسئولان دامداری در تلاشند نام این گاو را در کتاب رکورد‌های گینس به ثبت برسانند.

خودروی اره شده

پاریس: اجرای دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی، راننده یک خودرو را به اندازه‌ای کلافه کرد که با اره برقی به جان خودرو افتاد و آن را به دو نیم تقسیم کرد.

این خودرو در حاشیه خیابان و در محل مجاز پارک شده بود اما ماموران راهنمایی و رانندگی به چرخ‌های این خودرو قفل زدند. به گفته آنها قسمت پشت خودرو چند سانتی‌متر وارد محدوده ماشین رو خیابان شده و قوانین را نقض کرده بود، به همین دلیل هم طبق قانون توقیف شد اما راننده خودرو پس از مشاهده این صحنه گفت من خلافی مرتکب نشده‌ام.

سپس یک اره برقی خرید و در مقابل چشمان متعجب مردم، خودرو را از وسط نصف کرد. این مرد در تشریح دلیل کارش گفت: یک خودروی نصف شده، نشانه خوبی برای اعتراض من است که بگویم خودرو‌ام در محل مناسب پارک شده بود. وی ادامه داد: حالا ماموران می‌توانند قسمت انتهایی خودرو‌ام را که معتقدند وارد حریم  ماشین‌رو شده است، با خود ببرند.

کد خبر 51827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز