یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

یک زن ۴۰ ساله انگلیسی کلیه خود را به معلم سابقش اهدا کرد.

اهدای کلیه به معلم

لندن: این زن حدود ۳۰ سال قبل شاگرد این معلم بود که هم‌اکنون به نارسایی کلیه مبتلا شده است. شاگرد سابق پس از مشاهده تصویر معلم دوران کودکی‌اش در روزنامه و توضیحی که زیر آن نوشته شده بود، تصمیم گرفت هر طور که شده کلیه خود را به او بدهد.

این زن که خود مادر ۳ کودک است، پس از انجام عمل پیوند کلیه گفت: وقتی فهمیدم معلم دوران دبستانم که به من خواندن و نوشتن آموخت به عضوی نیاز دارد که من توانایی اهدای آن را دارم، یک لحظه هم تردید نکردم.

او ادامه داد: همین معلم بود که به من یاد داد چگونه فداکار باشم و اکنون آنچه به من یاد داده در مورد خودش کاربرد پیدا کرد.

یوگای خیابانی

سان فرانسیسکو: شهردار سان‌فرانسیسکو قصد دارد بخشی از خیابان‌های ساحلی این شهر را به انجام تمرینات یوگا اختصاص دهد. این شهردار که خود احتمالا یکی از طرفداران پر و پا قرص یوگاست، می‌خواهد به مردم امکان دهد تا با خیال راحت در خیابان یوگا تمرین کنند  و از منظره ساحل و دریا لذت ببرند.

این شهردار به رسانه‌ها گفت: می‌خواهم به جای اینکه مردم به دنبال فضای باز برای یوگا بروند، فضای باز برای یوگاکردن را در اختیار مردم قرار دهم.

به گفته وی چند کیلومتر از خیابان‌های ساحلی در روز‌های تعطیل هفته حدود ۴ ساعت بسته می‌شوند تا مردم بتوانند فعالیت‌های بدنی و یوگا انجام دهند. البته برخی مقامات شهرداری معتقدند امکان اجرای این ایده وجود ندارد و بهتر است قسمتی از ساحل به این منظور در نظر گرفته شود. به هرحال شهردار این طرح را با قوت دنبال کرده و می‌گوید باید  به حقوق مردم بیشتر توجه داشت.

اسب وحشی

سیدنی: ۲ زن میانسال که با مشاهده یک اسب وحشی به طرف خودروی خود فرار کرده و در آن پناه گرفته بودند، به شدت آسیب دیدند. این اسب که از یک مزرعه فرار کرده بود با سرعت زیادی در شهر می‌دوید که با این ۲ خواهر که در حال پیاده‌روی بودند، برخورد  و شروع به لگد پراندن به طرف آنها کرد.

آنها هم که به شدت ترسیده بودند، به سمت خودرو دویدند اما اسب، آنها را رها نکرد و با ضربه‌های محکم شیشه‌های خودرو را شکست. در طول این مدت یکی از خواهر‌ها توانست از خودرو بیرون بیایداما خواهر دیگر در خودرو-که با ضربه‌های بی‌امان اسب به یک آهن‌پاره تبدیل شده‌ بود- گیر کرد و زخمی شد.

سرانجام پس از اینکه اسب از این بوکس‌بازی خسته شد و خودرو را رها کرد، نیرو‌های امداد سر رسیدند و این زن بد حال را به بیمارستان انتقال دادند.  به گفته پلیس،  هیچ‌ کس تصور نمی‌کند که یک اسب بتواند  یک خودروی نو را کاملا اسقاط کند. 

ازدواج در زندان

مکزیکو سیتی: از سال گذشته تا کنون بیش از ۱۸۰ زوج در یکی از زندان‌‌های مکزیک به عقد هم درآمده‌اند. هر چند ازدواج در زندان امری غیر عادی است اما برخی روان‌شناسان معتقدند ازدواج زندانیان آنها را به زندگی  امیدوار تر می‌کند. البته مراسم ازدواج در زندان با سایر عروسی‌ها کاملا متفاوت است.

به این ترتیب که زن و شوهر تنها برای بله گفتن در مقابل  هم قرار می‌گیرند و سپس هر یک روانه سلول خود می‌شوند. در برخی موارد زن و شوهر هر ۲ زندانی هستند و گاهی هم یکی از آنها سابقه محکومیت ندارد و زندگی عادی خود را می‌گذراند.  

یکی از مسئولان اجرای این مراسم در توصیف فضای ازدواج در زندان گفت: آنها تنها ازدواج خود را به ثبت می رسانند و سپس با چشمانی پر از اشک یکدیگر را ترک می‌کنند. البته زندان به مناسبت هر مراسم ازدواج یک وعده غذای اضافی در اختیار زندانیان قرار می‌دهد.

کد خبر 51543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز