چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

بوی شکلات، سارق نوجوان را در مادرید لو داد. این پسربچه که سوار بر دوچرخه خود بود به سرعت به یک کیوسک روزنامه‌فروشی رفت و یک بسته شکلات سرقت کرد.

بوی شکلات

مادرید: صاحب روزنامه‌فروشی که این پسر بچه را شناخته بود او را دنبال کرد و سرانجام توانست این سارق  را دستگیر کند.

هرچند این پسر بچه در طول مسیر همه شکلات‌ها را خورده بود تا مدرک جرمی باقی نماند اما پلیس از بوی شکلاتی که از دهان او  به مشام می‌رسید، وی را مجرم تشخیص داد. البته والدین این نوجوان بلافاصله پس از مطلع شدن از موضوع یک وکیل سرشناس را برای دفاع از او استخدام کردند. این پسر از کودکی علاقه خاصی به شکلات داشت.

تولدت مبارک

لندن: مخالفت پدر یک دختر بچه با جمع‌آوری هدیه‌ای که برای تولد او خریداری کرده بود، پای دادگاه را وسط کشیده است. این پدر مهربان به مناسبت هشتمین سالگرد تولد دخترش یک پلاکارد 10 دلاری خرید که روی آن با خط درشت نوشته شده بود «تولدت مبارک».

این مرد 45 ساله پلاکارد را بیرون از منزل و در فضای باز جلوی خانه نصب کرد تا دخترش را خوشحال کند  اما پس از مراسم تولد این پلاکارد همچنان جلوی در خانه باقی ماند تا اینکه چند هفته بعد،  این مرد اخطاریه‌ای از شهرداری دریافت کرد که در آن به وی هشدار داده شده بود در صورتی‌که پلاکارد ظرف مدت 7 روز از جلوی خانه برداشته نشود، اقدامات قانونی علیه او اجرا خواهد شد.

این در حالی است که این مرد سرسخت اعلام کرده به هیچ وجه پلاکارد را جمع نخواهد کرد. او به رسانه‌های محلی گفت: این یک پلاکارد ساده و ارزان قیمت است که به کسی آسیب نمی‌زند.

سارق کباب شده

فلوریدا: کارکنان آشپزخانه یک رستوران از اینکه مشاهده کردند یک مرد جوان در آستانه افتادن روی اجاق قرار دارد به شدت دستپاچه شدند. این مرد که قصد داشت با عبور از کانال تهویه هوا به گاوصندوق رستوران نزدیک شود و به آن دستبرد بزند، در میانه راه دچار حادثه شد.

او آرام آرام مسیر کانال را طی می‌کرد که ناگهان قسمتی از کانال که دقیقا بالای اجاق قرار داشت، شکست. به این ترتیب پا‌های این سارق بدشانس از کانال آویزان شد و در فاصله کمی از اجاق قرار گرفت.

کارمندان رستوران با مشاهده این صحنه با ماموران پلیس تماس گرفتند و در طول این مدت سارق همچنان از کانال آویزان بود. سرانجام ماموران امداد توانستند جان او را نجات دهند و از سقوط وی در ظرف روغن داغی که کنار اجاق قرار داشت جلوگیری کنند. البته پا‌های این سارق با توجه به حرارت اجاق دچار سوختگی شد.

تشخیص هویت قبل از خرید چاقو‌

پکن: برگزاری المپیک 2008 پکن، اوضاع چین را حسابی به هم ریخته و هر روز قانون تازه‌ای به تصویب می‌رسد. به تازگی مقامات اعلام کرده‌اند به منظور حفظ امنیت، خریداران چاقو باید هویت خود را به اثبات برسانند.

در پایگاه‌اطلاع‌رسانی پلیس آمده است: هر کس چاقوی ضامن‌دار یا چاقویی با تیغه بیش از 22 سانتیمتر خریداری کند، باید مدارک شناسایی ارائه دهد.

به گفته کارشناسان امنیتی با توجه به آمار چاقوکشی در چین، باید توجه ویژه‌ای به خرید و فروش چاقو معطوف شود تا از حوادث ناگوار در جریان بازی‌های المپیک که چهره‌ جهانی این کشور را مخدوش‌ می‌کند، جلو گیری شود.

از سوی دیگر مقامات امنیتی شهر نیز اعلام کرده‌اند تمام مرسوله‌هایی که به مقصد خیابان های نزدیک محل برگزاری بازی‌های المپیک ارسال می‌شود با اشعه ایکس کنترل خواهد شد.

کد خبر 51207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز