چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

شهرداری سن فرانسیسکو قصد دارد با هدف کمک به بی‌خانمان‌ها پارکومتر‌های جدیدی راه اندازی کند.

پارکومتر برای بی‌خانمان‌ها

سن‌فرانسیسکو: افزایش تعداد بی‌خانمان‌ها در این شهر مقامات شهرداری را به فکر انداخته تا از کمک مستقیم مردم برای ساماندهی بی‌خانمان‌ها استفاده‌ کند. به این ترتیب دستگاه‌های پارکومتری شبیه به آنچه در مورد خودرو‌ها استفاده می‌شود، برای بی‌خانمان‌ها به کار گرفته  می‌شود و مردم مستقیما داخل آنها پول می‌ریزند.

شهرداری پس از جمع‌آوری این پول آن را به سازمان‌های غیر دولتی حامی بی‌خانمان‌ها می‌دهد تا در راه ساماندهی آنها  هزینه شود. این پارکومترها که نارنجی رنگ هستند در قسمت‌هایی از شهر که پاتوق بی‌خانمان‌هاست، نصب می‌شوند.

سقوط آزاد 40 کیلومتری

کبک: یک مرد فرانسوی قصد دارد اواخر ماه جاری میلادی از ارتفاع 40 کیلومتری سقوط آزاد انجام دهد. این مرد 64ساله به همین منظور 19 میلیون دلار اعانه جمع‌آوری کرده است. این مرد قصد دارد با یک کپسول اکسیژن  و لباس ضد فشار به فضا برود. این در حالی است که این سفر 2 ساعت و نیم طول خواهد کشید.

گفتنی است  5 سال گذشته تلاش وی برای این رکوردشکنی به نتیجه نرسید. این مرد که افسر سابق ارتش فرانسه است، لباس ویژه‌ای به تن خواهد کرد و  کپسول اکسیژن به همراه خواهد داشت. او 10 دقیقه قبل از باز شدن چتر نجات سقوط آزاد خواهد داشت و سپس چتر او باز می‌شود.

کارشناسان می‌گویند در صورتی که او موفق شود، رکورد تازه‌ای در طولانی‌ترین ، مرتفع‌ترین و  پر سرعت‌ترین سقوط آزاد به ثبت می‌رسد. این مرد برای انجام سقوط آزاد به کاناداسفر کرده است.

سارق به جای شوهر

کوآلالامپور: خواب آلودگی  یک زن موجب شد که او یک سارق را با شوهرش اشتباه بگیرد. این زن نیمه شب صدای باز و بسته شدن در را شنید و گمان کرد شوهرش به خانه بازگشته است به همین دلیل  به آشپزخانه رفت و در تاریکی آشپزخانه چهره سارق را تشخیص نداد.

این زن که فکر می‌کرد شوهرش در حال آب خوردن  است به اتاقش بازگشت و دوباره خوابید. اما صبح هنگامی که از خواب برخاست متوجه شد همه اشیا قیمتی منزلش توسط سارق به سرقت رفته است.

توقیف گواهینامه

سیدنی:  مسئول امنیت جاده های استرالیا در شرف ابطال گواهینامه‌ رانندگی‌اش قرار دارد. این مرد با سرعت غیر مجاز در یکی از بزرگراه ها رانندگی می‌کرد و تصویر تخلف او توسط دوربین‌ها ضبط شد، به همین دلیل وی باید مدتی از رانندگی محروم شود.

فروش هوشمند سیگار

توکیو: مقامات وزارت بهداشت ژاپن قصد دارند به منظور محدود کردن هر چه بیشتر استعمال دخانیات توسط نسل نوجوان، دستگاه‌های فروش سیگار را به سیستم تشخیص سن مجهز کنند.

این دستگاه‌ها می توانند چروک‌های صورت، قد و شل و سفتی پوست افراد را بررسی کرده و در صورتی که سن آنها مجاز باشد، به آنها سیگار بفروشند. در ژاپن افراد
زیر 20 سال مجاز به سیگار کشیدن نیستند.

قرار است در مجموع 570 هزار دستگاه هوشمند فروش سیگار در کشور نصب شود. پیشنهاد دهندگان این طرح می‌گویند به این ترتیب تقلب هایی که در خرید سیگار با کارت شناسایی جعلی صورت می‌گیرد، کاهش خواهد یافت.

کارشناسان این نکته را خاطر نشان می‌کنند که میانگین استعمال سیگار در جوانان زیر 20سال در ژاپن رو به کاهش است و سیستم جدید موجب کاهش استعمال سیگار در نوجوانان خواهد شد.

کد خبر 51924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز