محققان چینی اعلام کردند ۵ واکسن احتمالی کوویدـ۱۹ در فاز آزمایش انسانی قرار دارد و این کشور ماه آینده با بهره‌مندی شرکت‌ها از منابع دولتی از جمله ارتش، دارای واکسن‌های بیشتری خواهد شد.

آزمایش بالینی کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آی‌ای نوشت: چین ۵ واکسن احتمالی کوویدـ۱۹ را در فاز آزمایش‌ انسانی قرار داده است و ظهور تعداد بیشتری از آن‌ها در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ گزارش می‌شود.

زنگ یشین، معاون وزیر کمیسیون بهداشت ملی، اعلام کرد: این ۵ واکسن روی بیش از ۲۰۰۰ نفر در آزمایش‌های مرحله ۲ آزمایش شده و هیچ عارضه جانبی جدی گزارش نشده است. اکنون نیز آزمایش‌های انسانی مرحله سوم باید قبل از تصویب برای استفاده عمومی انجام شود.

چین به طرز چشمگیری توانسته است بیماری همه‌گیر کوویدـ۱۹ جدید را مهار کند و اکنون می‌تواند به واکسن این بیماری دست یابد.

مرحله سوم آزمایش یک واکسن بالقوه شامل یک گروه کنترل از افراد غیرواکسینه شده در مقایسه با افرادی است که واکسن را دریافت کرده‌اند. سپس متخصصان تعیین می‌کنند آیا واکسن در واقع تأثیر دارد یا خیر.

این امر به وضوح به محیطی احتیاج دارد که ویروس همچنان در آن شایع باشد و با توجه به موارد بسیار اندک ابتلا در حال حاضر در چین، برخی از تولید کنندگان واکسن در نظر دارند آزمایش‌های انسانی مرحله سوم خود را در کشورهای دیگر انجام دهند.

در تولید واکسن کرونا زمان امری ضروری است، زیرا یک واکسن کارآمد برای کشورهای درگیر این ویروس به منظور شروع مجدد فعالیت‌های اقتصادی خود بسیار مهم است. اما متأسفانه ایجاد و تولید انبوه واکسن‌ها معمولا سال‌ها طول می‌کشد.

اکنون شرکت‌های چینی نسبت به سایر کشورها واکسن‌های بالقوه بیشتری در حال توسعه دارند. این تا حدی به این دلیل است که شرکت‌های دارویی چینی از جانب منابع دولتی از جمله ارتش حمایت می‌شوند.

در کشورهای غربی، شرکت داروساز آمریکایی موسوم به مدرنا (Moderna) و محققان دانشگاه آکسفورد در حال کار روی واکسن کوویدـ۱۹ هستند، اما هنوز نمی‌توانند با تلاش‌های چین رقابت کنند.

بیماری کوویدـ۱۹ تاکنون بیش از ۴.۶ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر را از بین برده است.

کد خبر 512115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha