دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

سفر یک هفته‌ای گروهی از دانشجویان انگلیسی به اسپانیا، برای شهرداری یکی از شهرهای این کشور هزاران دلار هزینه در بر داشت.

دانشجویان مخرب
مادرید: این دانشجویان که رفتار بسیار بی ادبانه‌ای داشته‌اند مقدار زیادی زباله در شهر پراکنده کرده و نظم ساحل را بر هم زدند. یکی از ساکنان محلی گفت: این دانشجویان که به هیچ وجه به آداب اجتماعی توجه نداشتند، پس از یک شب اقامت کنار ساحل به اندازه‌ای آن را انباشته از زباله کردند که چند گروه برای نظافت آن بسیج شده‌اند.

مردم این شهر  می‌گویند: با وجود اینکه جهانگردان زیادی به اسپانیا می‌آیند اما تا کنون  مردم هیچ کشوری به اندازه این دانشجویان انگلیسی خرابی به بار نیاورده‌اند.

فرود بر فراز کوه
مونیخ: یک خلبان آلمانی در اقدامی متبحرانه موفق شد هواپیما را روی کوه فرود آورد. این خلبان 37 ساله توانست در اولین تجربه خود هواپیما را بر فراز یک رشته کوه  2600  متری بنشاند. این در حالی است که از 50 سال قبل تا کنون هیچ خلبانی نتوانسته بود این اقدام را انجام دهد.

گوشی موسیقی
لندن: تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از مردم از تلفن همراه  برای گوش کردن موسیقی استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه تلفن همراه همیشه در دسترس است، بسیار بیشتر از دیگر وسیله‌های پخش موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  در حال حاضر از هر 5 کاربر تلفن همراه یک نفر با گوشی خود موسیقی گوش می‌کند.  نیمی ‌از این افراد در مسیر محل کار خود  موسیقی گوش می‌کنند.

مادر شجاع
کالیفرنیا: در عصری که به لطف پیشرفت علم انواع و اقسام زایمان‌ها با هزینه‌های سرسام آور در بیمارستان‌ها انجام می‌شود، وضع حمل در منزل آن هم در شهر‌های مدرن عجیب به نظر می‌رسد.

اما این اتفاق برای یک مادر 17 ساله رخ داد و او در خانه خودش و در حالی که هیچ‌کس دیگر حضور نداشت وضع حمل کرد. این زن گفت: وقتی درد زایمان به سراغم آمد نمی‌توانستم با اورژانس تماس بگیرم چون تلفن قطع بود. از سوی دیگر نمی‌خواستم با داد و فریاد همسایه‌ها را بیدار کنم.

به همین دلیل به تنهایی زایمان کردم و با پای خودم نوزاد را به بیمارستان بردم تا به وضعیت او  رسیدگی شود. این در‌حالی است که پرسنل بیمارستان در نگاه اول باور نمی‌کردند که نوزاد تازه به دنیا آمده متعلق به این زن است و او توانسته  بلافاصله پس از زایمان مسافت زیادی را با پای پیاده طی کند. وضعیت مادر و کودک هم‌اکنون رضایت‌بخش است.

حل معما‌های پلیسی
مکزیکو سیتی: مقامات یک زندان به تازگی تصمیم گرفته‌اند با چاپ تصاویر زندانیان فراری و محکومان سابقه‌دار روی کارت‌های بازی فوتبال، راز  معما‌های سر به مهر  پلیسی را بگشایند.

به گفته‌ آنها با توجه به علاقه زندانیان به کارت‌های بازی فوتبال، چاپ تصاویر مربوط به جرایم و متهمان روی این کارت‌‌ها و سرو کار داشتن مداوم زندانیان با آنها می‌تواند به شناسایی این افراد کمک کند. کارشناسان می‌گویند معمولا گروه‌های بزرگ خلافکاری با یکدیگر در ارتباط هستند و اعضای آنها یکدیگر را می‌شناسند.

روی این کارت‌ها یک شماره تلفن هم چاپ شده است تا در صورتی که زندانیان اطلاعات خاصی به یاد آوردند با گزارش دادن آن پاداش دریافت کنند. به همین منظور 10‌هزار دلار بودجه در نظر گرفته شده است و مقامات زندان معتقدند ارزش دریافت اطلاعات در مورد برخی جرایم بسیار بیشتر از این رقم است.

کد خبر 50959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز