«انسان محور شدن شهر تهران»، یکی از شعارهای «پیروز حناچی»، شهردار تهران است که در راستای تحقق این شعار قرار است مسیرهای پیاده‌رو در مناطق افزایش یابد و شهروندان به سمت و سوی پیاده‌روی و استفاده از وسایل حمل‌ونقل پاک مانند «دوچرخه» ترغیب شوند.

تورج فرهادی شهردار منطقه6

همشهری آنلاین / زینب زینال‌زاده:‌«مسیر طبیعت»، پروژه بزرگ کلانشهر تهران است که با اجرایی شدن آن، تهران از شهر «خودرو محور» به شهر «انسان محور» تبدیل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پروژه و تحولاتی که به سبب آن در قلب پایتخت رخ می‌دهد و زمان آغاز عملیات عمرانی، با تورج فرهادی گفت‌وگو کردیم.  


سال گذشته قرار بود با حمایت شهردار وقت منطقه ۶، عملیات عمرانی آن آغاز شود اما به سبب نبود سرمایه‌گذار، این کار به تعویق افتاد. وقتی «تورج فرهادی»، سکان شهرداری منطقه ۶ را به دست گرفت، طی جلسه‌هایی که با طراحان این پروژه داشت، قول داد از طرح حمایت کند و در کمترین زمان عملیات عمرانی آن آغاز شود. مدت کوتاهی از این جلسه نگذشته بود که سر و کله ویروس «کووید ۱۹» پیدا شد و با توجه به شرایط بحرانی، پروژه درهاله‌ای از ابهام قرار گرفت.  
ایجاد مسیر طبیعت، پروژه مهمی است که از اواسط سال گذشته کلید خورد و بخش عمده‌ای از اجرای پروژه به همت شهرداری منطقه ۶ انجام می‌شود. سال گذشته اتفاق خاصی در این پروژه رخ نداد، اما شهردار منطقه ۶ امسال برنامه خاصی برای این پروژه دارد. «تورج فرهادی» می‌گوید: «طرح مسیر طبیعت، پروژه منطقه‌ای نیست و یک طرح کلان محسوب می‌شود که با ایجاد پیاده‌راه بزرگ غرب به شرق، تهران به هم متصل می‌شود. »
او ادامه می‌دهد: «این طرح از اراضی «عباس‌آباد» در منطقه ۳ آغاز می‌شود و با گذر از شریان‌های اصلی تهران یعنی خیابان‌های آفریقا، الوند، سیاوش، گاندی، ولی‌عصر(عج)، نظامی گنجوی و یوسف‌آباد که بیشتر آنها در محدوده منطقه ما قرار دارند، به برج «میلاد» و از آنجا به منطقه ۲۲ منتهی می‌شود. در واقع یک پیاده‌راه غربی‌ـ شرقی است که در راستای تحقق شعار «تهران؛ شهر انسان محور» ایجاد خواهد شد. »
به گفته شهردار منطقه بخش زیادی از زمین‌هایی که در مسیر طرح قرار دارند، از سوی شهرداری تهران تملک شده است: «مجوزهای لازم هم دریافت شده و کارشناسان مشغول جمع‌بندی کلی طرح هستند تا این طرح بزرگ و مهم بدون عیب و نقص اجرا شود. »
این طرح از سال ۱۳۹۲ مطرح شده است اما سال گذشته با حمایت‌های شهردار وقت به‌صورت جدی دوباره مطرح و به نوعی کارهای تحقیقاتی آن شروع شد. تورج فرهادی که اواخر سال گذشته سکان شهرداری منطقه ۶ را به دست گرفته است خبر حمایت از این طرح را می‌دهد و می‌گوید: «شهرداران سابق از این طرح حمایت کردند و بنده هم با توجه به مطالعه طرح و مزیت‌هایی که برای شهروندان و منطقه دارد، از آن حمایت می‌کنم. »
او درباره شروع عملیات عمرانی طرح با توجه به شیوع بیماری کرونا می‌گوید: «براساس برنامه‌ریزی‌ها بی‌ تردید این اتفاق رخ می‌دهد اما به سبب شیوع بیماری «کرونا» که همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است، نمی‌توان زمان دقیقی برای آغاز عملیات تعیین کرد. »

کد خبر 507089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha