سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

لیلا رستگار*: حتماً شما هم این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که «شنیدن کی بود مانند دیدن».

 همیشه وقتی می‌خواهند چیزی جالب و زیبا را  وصف کنند از این عبارت استفاده می‌کنند. در بارة طبیعت هم قضیه همین‌طور است. یعنی زیبایی‌ها و شگفتی‌های آن چندان زیاد و جذاب است که وقتی از ضرورت حفاظت از آن صحبت می‌شود همیشه این احساس وجود دارد که اگر شنونده‌ها آن محیط یا آن جانور را می‌دیدند، حتما احساس دیگری نسبت به آن پیدا می‌کردند.

 یکی از شیوه‌هایی که می‌توان افراد را نسبت به طبیعت حساس کرد، عکاسی از طبیعت است. امروزه در جهان عکاس های  حرفه‌ای هستند که با سفر به جاهای مختلف و ثبت تصویرها سعی می‌کنند این گنجینه جهانی را به مردم معرفی کنند.

 عکس‌های زیر  گوشه‌ای از این میراث طبیعی جهانی است.

پوشیده از خز، چهره‌ای دوست‌‌ داشتنی با نگاهی که بیننده را تشویق به بغل کردن آن می‌کند؛ پانداهای بزرگ یکی از گونه‌های جانوری در معرض انقراض هستند. پیدا کردن آنها در حیات وحش کار بسیار دشواری است.

 آنها در جنگل‌های بامبو زندگی می‌کنند و محل زندگی آنها در کشور چین- یکی از مناطق حفاظت شده جهان- است. تولد هر توله پاندای جدید در دنیا با شادی و خوشحالی زیاد جشن گرفته می‌شود

سگ‌های وحشی یکی از سخت‌ترین جانوران برای جابه جایی و نگه داری در محیط حفاظت شده هستند. این جانورها رابطه پیچیده‌ای با یکدیگر دارند که همین مسئله یکی از جاذبه‌های تماشای آنهاست.آنها برای شکار مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و با اینکه جثه کوچکی دارند می‌توانند طعمه خود را فقط در عرض چند ثانیه ببلعند. آنها هنگام خوردن شکار در گروه شان نظم خاصی دارند و هر کدام فقط حق دارند به اندازه سهم خود بخورند

*کارشناس محیط زیست

کد خبر 49910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز