همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور در بازدید از این ستاد، از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات مرحله دوم هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا افشار تصریح کرد: اخذ رای روز جمعه ۶ اردیبهشت، در ۵۴ حوزه انتخابیه سراسر کشور در ۱۰۰ شهرستان انجام می‌شود و تمام ۱۸ هزار شعبه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، آمادگی کامل دارند.

افشار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجهیزات برگزاری انتخابات از قبل آماده بود. برگه‌های تعرفه توزیع شده است و مهرهای جدید مخصوص مرحله‌ی دوم انتخابات آماده شده و توزیع کردیم. وضعیت هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسان و نیروهای انتظامی مشخص شده است و ۲۸۰ هزار نفر در سراسر کشور، برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و تا کنون مشکلی گزارش نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با بیان این‌که زمان انجام تبلیغات انتخاباتی، صبح امروز پایان یافته است، تاکید کرد: انتظار داریم شاهد هیچ‌گونه اقدام تبلیغاتی یا توزیع بروشور، انجام سخنرانی و یا استفاده از شبکه تبلیغاتی یا تلفن همراه برای انجام تبلیغات نباشیم؛ چرا که انجام تبلیغات از این زمان به بعد ممنوع است.

وی گفت: گزارش تخلفات مربوط به تخلفات، محدود بوده است. متاسفانه تبلیغات شهری در این دوره وجود داشت که باید فقط در مقابل ستادهای انتخاباتی انجام می‌شد، اما دیدیم متاسفانه در سطح شهر نیز تبلیغات غیرقانونی انجام شده بود. بعضا گزارش‌هایی داشتیم که تبلیغات خارج از ستادها تبلیغات صورت گرفته بود و ما نسبت به جمع‌آوری این موارد به نیروهای انتظامی تاکید کردیم ، اما باز مواردی دیده می‌شد.

وی تاکید کرد: بهترین راه برخورد با این موارد، دقت و توجه خود مردم است که بدانند چه کسانی قانون را رعایت نمی‌کنند و چه افرادی پایبند به قانون هستند. در هر صورت بین این دو گروه تفاوت‌هایی وجود دارد.

کد خبر 49804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز