گروه سیاسی: معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور درباره تمهیدات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس تصریح کرد: همه‌ تمهیدات در این دوره در ۵۱ حوزه‌ای که انتخابات در آن برگزار می‌شود، پیش‌بینی شده است.

البته حوزه‌هایی را داریم که ممکن است در آن با مسائلی روبه‌رو شویم که در این ارتباط نیز تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

عباس محتاج در اظهاراتی که واحد مرکزی خبر آن را منتشر کرد، افزود: همان اقداماتی که برای برگزاری انتخابات در دور قبل صورت گرفت، در این دوره نیز مورد نظر معاونت امنیتی است.

محتاج ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰هزار نفر امنیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هشتم را به‌صورت عمومی و منطقه‌ای برعهده خواهند داشت.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره برخی شایعات مبنی بر احتمال ابطال نتایج برخی از حوزه‌های انتخابیه و پیش‌بینی برای برخورد با برخی تنش‌های احتمالی اظهار داشت: ما نه تنها برای چنین حوزه‌هایی که احتمال دارد به‌دلیل برخی تخلفات از سوی شورای نگهبان ابطال شوند بلکه برای حوزه‌هایی که حتی درصورت تایید هم امکان برخی التهابات وجود دارد، پیش‌بینی‌های امنیتی لازم را کرده‌ایم تا خدای ناکرده این التهابات موجب حادثه نشود. مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم، جمعه ششم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

گزارش بازرسان شورای نگهبان

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات هشتمین دوره‌مجلس شورای اسلامی در خوزستان از اتمام کار و ارائه گزارش بازرسان اعزامی شورای نگهبان از 3حوزه انتخابیه آبادان، خرمشهر و مسجد سلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا خبر داد.

موسی مؤمن‌نژاد در گفتگو با ایرنا افزود: این هیات‌ها چندی پیش پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در روند انتخابات، به این ۳ حوزه انتخابیه اعزام شده بودند.

وی اظهار داشت: تصمیم‌گیری درباره صحت یا ابطال انتخابات در این ۳ حوزه انتخابیه به‌نظر نهایی شورای نگهبان بستگی دارد. 

با وجود این خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که جلسات متعددی به ویژه طی روزهای اخیر در شورای نگهبان تشکیل می‌شود تا وضعیت انتخابات در حوزه‌های باقیمانده هرچه سریع‌تر اعلام شود.

تاکنون صحت انتخابات مرحله نخست مجلس در ۴ حوزه انتخابیه آبادان، خرمشهر، مسجد سلیمان و اندیمشک از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار نگرفته است.

انتخابات در ۵ حوزه انتخابیه ایذه و باغملک، ماهشهر، بندر‌هندیجان و امیدیه، اهواز، آبادان و شوشتر نیز به دور دوم کشیده شده است.

از مجموع  ۱۴حوزه انتخابیه خوزستان صحت انتخابات مرحله نخست درحوزه‌های انتخابیه، اهواز، ماهشهر، بندر‌هندیجان وامیدیه، شوشترو گتوند، بهبهان، دشت آزادگان، دزفول، شوش، شادگان و ایذه و باغملک تایید شده است.

انتخابات دور دوم درحوزه‌های انتخابیه آبادان (سه نماینده)، اهواز (دو نماینده)، ماهشهر، شوشتر و ایذه هرکدام برای انتخاب یک نماینده، ششم اردیبهشت ماه  ۱۳۸۷برگزار می‌شود.

تجمع مردم ملکان

عده‌ای از مردم شهرستان ملکان از توابع استان آذربایجان شرقی امروز در اعتراض به نتایج انتخابات این شهرستان مقابل دفتر شورای نگهبان در خیابان فلسطین تجمع کردند.

به گزارش شبکه خبر دانشجو، معترضان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی خواستار رسیدگی به شکایات مردمی مبنی بر تخلفات انتخاباتی و خرید رای در این حوزه انتخابی شدند.

کد خبر 48797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز