سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: نتایج انتخابات مرحله دوم را ظرف 48 ساعت اعلام خواهیم کرد

علیرضا افشار در سخنانی با موضوع مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم که واحد مرکزی خبر آن را منتشر کرد، با بیان اینکه رقابت‌ها در دور دوم بین 164 نفر و برای82کرسی است، گفت: برخی مردم فکر می‌کنند که در دور اول کار خود را انجام داده‌اند ولی هنوز 82 کرسی مجلس خالی‌ است و در این دور از انتخابات گروه‌ها و جناح‌های مختلف نیز حضور دارند.

وی افزود: امیدواریم که در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم نیز مردم حضور گسترده‌ای داشته باشند.  البته در این مرحله هم تعداد نامزدها بسیار کمتر از دوره قبل است و هم اینکه شناسایی نامزد اصلح نیز راحت‌تر است و تنها انتظاری که ما از مردم داریم این است که به افراد اصلح رای دهند.

افشار تاکید کرد: از مزایای مرحله دوم انتخابات این است که نامزدها کمتر و همچنین تعداد شهرستان‌هایی که در آنجا انتخابات برگزار می‌شود کمتر از 100 شهرستان است،
به همین جهت بار سبک‌تری بر دوش متولیان و برگزار‌کنندگان این دور از انتخابات است.
وی درخصوص ابطال حوزه‌ها نیز گفت:امسال در 3حوزه ابطال داشتیم که این 3حوزه در انتخابات میاندوره‌ای می‌توانند نامزد خود را به مجلس بفرستند.

معاون سیاسی وزیر کشور، دلیل عمده ابطال این حوزه‌ها را خرید و فروش رای دانست.
فرماندار تهران با بیان اینکه حدود 4میلیون تعرفه اخذ رای در حال حاضر در 3 هزار و 904 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران بزرگ توزیع شده است، گفت: درصورت نیاز، تعرفه‌های بیشتری از مخازن تهیه و در اختیار شعب اخذ رای قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، حسین طلا پیش ازظهر دیروز درنشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات از ساعت 8 صبح روز جمعه 6  اردیبهشت ماه در نزدیک به 3 هزار و 904صندوق در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر برگزار خواهد شد.

وی تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را بیش از 5 میلیون نفر دانست و افزود: براساس قانون کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران رای بدهند که در مرحله اول در هیچ جای کشور رای نداده باشند یا در4 شهرستان تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دور اول انتخابات رای داده  یا متولد 6 اردیبهشت 1369 به قبل باشند.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: تعرفه‌های اخذ رای دور دوم انتخابات با مرحله اول هیچ گونه تفاوتی ندارد اما تعداد اسامی باید در آن قید شود و ردیف تعرفه‌ رای  از 30 نامزد به 11 نامزد تقلیل یافته و کد نامزدها همان کد دور اول انتخابات است.طلا درباره بازشماری صندوق‌ها درحوزه انتخابیه تهران پس ازاعلام نتایج تصریح کرد: هیچ‌گونه بازشماری به معنای باز کردن صندوق‌ها نداشته‌ایم اما تطبیق شمارش دستی با شمارش رایانه‌ای بعد از برگزاری انتخابات در حدود 1300صندوق در حوزه انتخابیه تهران بزرگ صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه خطای تاثیر گذاری از نفر 20 تا 42 در بازشماری صندوق‌ها وجود نداشته است، گفت: درکمتر از یک درصد تفاوتی که در شمارش رایانه‌ای و دستی بوده نمی‌توان موردی یافت که موجب راهیابی نفرات 20 تا 42 به‌طور مستقیم به مجلس شده یا موجب حذف آنان از مرحله دوم انتخابات شده باشد.

کد خبر 49642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز