شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

گروه‌ورزشی: عصر روز جمعه برای سروسامان دادن به اوضاع آشفته استقلال کمی دیر شده بود.

فیروز شاید به همین دلیل لحظه‌ای جرأت اعتراف پیدا کرد. مقابل دوربین‌ها ایستاد و گفت: «اگر زمان برمی‌گشت، هرگز به استقلال نمی‌آمدم.»

انگار دوباره ساعتی که کریمی حق شوخی کردن نداشت،‌ فرارسیده بود، شرایطی مشابه ناصر حجازی که این روزها به او اجازه اظهارنظر داده نمی‌شود.

ناامید از قهرمانی لیگ‌برتر

توقف در امتیاز 38 و فاصله 12 امتیازی تا صدرنشین لیگ‌برتر، سرمربی استقلال را از واقعیتی تلخ مطلع می‌کرد؛ استقلال دیگر بختی برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ‌برتر ندارد.

باشگاه استقلال کار را با ناصر حجازی آغاز کرد. پس از مدتی نتایج ضعیف تیم باعث تشکیل جلسات متعدد هیأت‌مدیره شد تا در نهایت موضوع تغییر سرمربی استقلال در دستور کار علی فتح‌الله‌زاده قرار بگیرد.

داستان انتخاب سرمربی جدید بالاخره پس از کشمکش‌های فراوان به فیروز کریمی ختم شد. مهره‌ای که برای استقلال نتیجه چندان مثبتی به دنبال نداشت. فیروز کارش را با شوخ‌طبعی در استقلال آغاز کرد اما طنز زمانه این روزها فرصت خندیدنی برای او پدید نمی‌آورد.

چه ابومسلم در یکی از آخرین فرصت‌های فیروز کریمی برای بازگرداندن استقلال به کورس قهرمانی لیگ‌برتر در مشهد کار آبی‌ها را یکسره کرد تا سرمربی استقلال ضمن مرور اتفاقات اخیر تیمش تأکید کند: «اگر زمان به عقب برگردد، هرگز مسئولیت فنی استقلال را برعهده نمی‌گیرم.»

فیروز کریمی که پس از شکست تیمش برابر ابومسلم با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، ضمن بیان این مطلب افزود: «دیدار استقلال و ابومسلم از نظر فنی در سطح مطلوبی برگزار شد. ما بازی را خوب شروع کردیم و تا قبل از گل، برتر از حریف عمل کردیم اما یک اشتباه کودکانه و بی‌تجربگی باعث شد نیمه اول را باشکست پشت‌سر بگذاریم.»

کریمی ادامه داد: «در نیمه‌ دوم تلاش زیادی کردیم تا نتیجه را تغییر دهیم. حتی چند تغییر هم در ترکیب تیم انجام دادیم اما بدشانسی و ضعف در گلزنی باعث شد نتوانیم به خواسته‌مان برسیم.» سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سئوال که اگر زمان به عقب برگردد حاضر به قبول مسئولیت استقلال هستید، گفت: «اگر اینطور بود هرگز به استقلال نمی‌آمدم.

من تجربه حضور در این تیم را نداشتم چراکه استقلال شرایط خاص خودش را دارد. من ابومسلم را در نیم‌فصل دوم سال‌های قبل در شرایطی تحویل گرفتم که رو به سقوط بود اما این تیم را در لیگ نگه داشتم. با این حال شرایط استقلال فرق می‌کند.»

کریمی افزود: «در این مدت با تمام وجود در خدمت استقلال بودم و در تمرینات شرکت کردم اما نتوانستیم به موفقیت دست پیدا کنیم. استقلال بازیکنان خوبی دارد اما جنس این تیم جور نیست.» وی در پایان گفت: «بازیکنان ما هنوز در شوک شکست برابر پگاه قرار داشتند و با استرس به مصاف ابومسلم رفتند و نتوانستند در کار گروهی موفق باشند.»

شایعه استعفای حجازی

«اگر قرار به حرف زدن باشد، در برنامه 90 حرف‌هایم را خواهم زد.» خبری از افشاگری حجازی نیست. ناصر حجازی که طبق دستور هیأت‌مدیره باشگاه استقلال از اواسط هفته گذشته دیگر حق دخالت در امور فنی استقلال را نداشت، ترجیحاً بازی هفته بیست‌وهشتم آبی‌ها را از تلویزیون نگاه کرد و همراه استقلالی‌ها به مشهد نرفت. آخرین خبرها حکایت از عصبانیت ناصر حجازی دارد.

او در واکنش به نتایج فیروز کریمی حرف‌هایی را به زبان آورده که نزدیکان او معتقدند هرگز این عصبانیت را رسانه‌ای نخواهد کرد.

وی که هفته گذشته در جلسه با مدیرعامل باشگاه استقلال به این نتیجه رسید که دیگر در مسائل مربوط به امور فنی تیم دخالت نکند ظرف یکی، دو روز آینده یعنی قبل از رویارویی استقلال با راه‌آهن در جام حذفی به ملاقات علی فتح‌الله‌زاده خواهد رفت تا درباره پاره‌ای از مسائل تیم، نظرات خود را به مدیرعامل باشگاه اعلام کند.

در همین حال برخی منابع معتقدند موضوع جلسه‌ای که قرار است ظرف امروز یا فردا در دفتر علی فتح‌الله‌‌زاده تشکیل شود، شکل کاملاً محرمانه‌ای دارد. چه بعید نیست موضوع این جلسه آخرین فرصت فیروز کریمی باشد. اتفاقی که چندی پیش رسانه‌ها ضمن پرداختن به آن، شکست دادن راه‌آهن در جام‌حذفی را تنها راه نجات کریمی از خطر برکناری دانستند.

به همین دلیل هیچ بعید نیست که در جلسه تازه فتح‌الله‌زاده و حجازی شکل کادرفنی استقلال طی ماه‌های آینده نیز مورد بحث قرار بگیرد. یک منبع آگاه در این باره می‌گوید: «به هرحال ناصر حجازی در معادلات استقلال باقی خواهد ماند و این فیروز کریمی است که در صورت از دست دادن جام قهرمانی باید استقلال را ترک کند.» گویا این مسئله مورد توافق برخی از اعضای هیأت‌مدیره نیز قرار گرفته است.

حجازی که این روزها سکوت را به جنجال رسانه‌ها ترجیح داده  به احتمال فراوان پس از جلسه با فتح‌الله‌زاده درباره رفتن یا نرفتن به برنامه 90 تصمیم خواهد گرفت.

این در حالی است که فتح‌الله‌زاده در آخرین واکنش‌های خود گفت‌وگو با برنامه فردوسی‌پور را تحریم کرده و گفته است: «90 به هجویات فوتبال می‌پردازد نه مسائل مهم.»

اگرچه با قهرمانی در جام‌حذفی، اخراج فیروز کریمی از استقلال کار بسیار سختی خواهد بود اما طبق آخرین خبرها از درون باشگاه استقلال، علی‌فتح‌الله‌زاده به مدل جدیدی برای تشکیل کادرفنی استقلال در سال آینده می‌اندیشد.

به خصوص اینکه اختلاف ناصر حجازی با یکی از مربیان سابق استقلال هم برطرف شده است. شاید مدل کادرفنی سال آینده خیلی‌ها را شوکه کند.

اما علی فتح‌الله‌زاده در تازه‌ترین واکنش خود نسبت به نتایج فیروز کریمی در استقلال تأکید کرده است: «این باخت را عین پیروزی می‌دانم و اگر در جام حذفی استقلال بتواند قهرمان شود به هرکدام از بازیکنان یک دستگاه پرشیا خواهیم داد.»

با این همه استقلال برای شبیه نشدن به تیم صمد مرفاوی در سال گذشته که به مراتب نتایج بهتری گرفت، فقط بازی با راه‌آهن و صعود به نیمه‌نهایی جام حذفی را فرصت دارد. کریمی که اخیراً حضورش در استقلال را اشتباهی بزرگ دانسته برای رهایی از بحران چاره‌ای جز شکست راه‌آهن ندارد.

توافق پشت پرده فتح‌الله‌زاده با حجازی برای ادامه کار مدیر فنی در سال آینده با یک مربی جدید، شاید دلیل اصلی سکوت حجازی باشد.

کد خبر 49253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز