شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی- مهدی ربوشه:‌ گویاتر از همه چیز همان تصویر تلویزیونی بود؛ کریمی سرش را پایین انداخته و با حالتی بهت‌زده باخت استقلال را مرور می‌کرد

و این شاید تلخ‌ترین روز سرمربی آبی‌های پایتخت بود که باخت سنگین تیمش اعتراض شدید هواداران را باعث شد. او که در نخستین روزهای حضورش در استقلال بابت رجزخوانی برای کسب جام قهرمانی لیگ‌برتر از کمتر کسی رخصت می‌طلبید پس از کمرنگ شدن سودای قهرمانی استقلال روبه‌روی دوربین‌های تلویزیونی دیگر حوصله‌ای برای شوخی کردن نداشت.

کریمی گفت: «اجازه بدهید امروز حرفی نزنم.» کمی آنطرف‌تر از بی‌میلی فیروز کریمی برای گفت‌وگو با رسانه‌ها، ناصر حجازی اتفاقاً حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. به خصوص اینکه رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال بابت واکنش شدید هواداران متعجب مانده بود.

هرچند که شعارهای تند هواداران استقلال بخشی از دلخوری ناصر حجازی را دامن می‌زد، اما موضوع چیز دیگری بود. وی که در بین دو نیمه نکات فنی را به کادرفنی استقلال گوشزد کرده بود پس از بازگشت به سکوها هیچ تغییری را در روش بازی تیم کریمی نمی‌دید و شاید به همین دلیل در گفت‌گو با یکی از روزنامه‌های ورزشی تأکید کرده است: «متأسفانه به نظرات من اهمیتی داده نشد و این باخت غیرقابل تحمل رقم خورد.» سرپرست استقلال نیز در واکنش به باخت سنگین آبی‌پوشان در ورزشگاه آزادی که با نمایش فوق‌العاده پگاه گیلان رقم خورد، ترجیحاً نتیجه بازی را یک استثنا برشمرد و گفت: «این نتیجه را هنوز باور می‌کنم.» در همین حال اما سرپرست سابق استقلال دیروز در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها طور دیگری اظهارنظر کرده است.

نظری جویباری که در بدترین شرایط استقلال تصمیم گرفته است سکوت چندماهه‌اش را بشکند، وجود اختلاف میان کادرفنی استقلال را اصلی‌ترین دلیل ناکامی‌های اخیر این تیم برشمرده و تأکید کرده است: «میان آنها همدلی وجود ندارد.»

فتح‌الله‌زاده: مراعات حاشیه‌سازان را نمی‌کنیم
«در پایان فصل مدارک مهمی را درخصوص حاشیه‌سازان افشا می‌کنیم.» «بعضی‌ها قصد ضربه زدن به استقلال را دارند.» «دیگر مراعات آنهایی را که قصد به حاشیه بردن استقلال را دارند، نخواهیم کرد.» اینها نمونه‌ای از اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال تهران است. علی فتح‌الله‌زاده در تازه‌ترین واکنش خود نسبت به باخت سنگین استقلال برابر پگاه گیلان بخشی از مطبوعات را علت اصلی ضعف استقلال دانسته است.

او تأکید کرده است: «بعضی از جراید قصد دارند با انتشار اخبار کذب، استقلال را به حاشیه ببرند.» فتح‌الله‌زاده ادامه داده: «از این پس با آنهایی که می‌خواهند استقلال را وارد حاشیه کنند، برخورد خواهم کرد.»مدیرعامل این باشگاه که طبق آخرین اخبار باید به زودی درباره ناکامی‌های اخیر استقلال به هیأت‌مدیره توضیحاتی ارائه دهد موضوع اخراج بعضی از بازیکنان توسط فیروز کریمی را رد کرد و گفت: «کریمی لیستی برای اخراج بازیکنان به ما ارائه نداده است.»

موج انتقاد هیأت‌مدیره علیه کریمی
دیروز دو تن از اعضای هیأت‌مدیره در واکنش به باخت سنگین استقلال، فیروز کریمی را مقصر اصلی قلمداد کردند. محمد نفریه در گفت‌وگویی تأکید کرد: «به منظور کسب نتایج بهتر کادرفنی استقلال را تغییر دادیم اما باید بگویم حضور فیروز کریمی هم بی‌تأثیر بود و استقلال همان روند نیم‌فصل نخست را طی می‌کند.» عضو هیأت‌مدیره استقلال ضمن بازخوانی حرف‌های فیروز کریمی پیرامون کسب جام قهرمانی ادامه داد: «رجزخواندن در فوتبال همیشه وجود داشته اما به نظر من کریمی روش درستی را انتخاب نکرد و فقط توقعات مردم را بالا برد.» در همین حال منصور پورحیدری نیز نتایج استقلال را تأسف‌برانگیز خواند و گفت: «هیچ‌چیز قابل انکار نیست.

در کادرفنی اختلاف وجود دارد و بهتر است به جای مطرح کردن حرف‌های تکراری خیلی زود درباره این مشکل تصمیم درستی اتخاذ شود.»این عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال خواستار تغییرات فوری در کادرفنی شد. پورحیدری تأکید کرد: «قصد دخالت در کارهای فتح‌الله‌زاده را ندارم اما در صورت ادامه روند فعلی این استقلال است که هر روز ضعیف‌تر خواهد شد و هواداران این مسئله را نمی‌پذیرند. فتح‌الله‌زاده درباره کادرفنی استقلال خیلی زود باید تصمیم بگیرد.»

سرمربی اسبق استقلال همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا مسئله حاشیه‌سازی‌های بیرونی را قبول دارید، تأکید کرد: «به هیچ وجه این موضوع را قبول ندارم. استقلال اتفاقاً مشکل درونی دارد. پای شخص دیگری در میان نیست و این حرف‌ها را اصلاً منطقی نمی‌دانم. از قرار معلوم ما عادت کرده‌ایم بعد از هر باخت چنین بهانه‌هایی را تحویل هواداران بدهیم. این روش درستی نیست. چون حالا دیگر همه می‌دانند در درون استقلال اختلافاتی وجود دارد که اتفاقاً این مشکلات فنی نیست.»

موضع‌گیری‌های دیروز نشان می‌دهد که در هیأت‌مدیره استقلال موجی از انتقادات متوجه فیروز کریمی و تصمیمات علی فتح‌الله‌زاده است. هرچند که رئیس هیأت‌مدیره تمایلی به اتخاذ موضعی صریح در این باره ندارد.

شایعه سرمربیگری علیرضا منصوریان
بحث حضور بازیکن قدیمی استقلال در رأس کادرفنی این تیم موضوعی نیست که بلافاصله پس از باخت سنگین آبی‌ها برابر پگاه گیلان مطرح شده باشد. شایعه تقریباً از 10 روز پیش دامن زده شد، تا جایی که منصوریان در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از بی‌میلی‌اش برای احراز پست سرمربیگری استقلال خبر داد. وی گفت: «فعلاً علاقه‌ای به سرمربی شدن در استقلال ندارم اما ساعاتی پس از شکست سنگین آبی‌ها در آزادی، شایعه سرمربیگری منصوریان شکل جدی‌تری به خود گرفت. وی روز گذشته در واکنشی  قابل پیش بینی  نسبت به هفته گذشته موضوع سرمربی شدنش در استقلال را منتفی دانست.

علیرضا منصوریان همچنین تیم فیروز کریمی را اینگونه به چالش کشید: «در طول 14 سالی که برای استقلال بازی می‌کنم به یاد ندارم که تیم چنین نمایش ضعیفی از خود نشان داده باشد و در ورزشگاه آزادی با 4 گل مغلوب شود.»

 منصوریان که سعی داشت به نوعی اظهارات مربی استقلال را پاسخ دهد درباره موضوع ضعف و ناهماهنگی شدید در بین مدافعان گفت: «این درست نیست که ناکامی استقلال را به گردن قربانی و صادقی بیندازیم. تیم ما با استرس وارد بازی شد.»  اگرچه سخنگوی باشگاه استقلال بحث سرمربیگری علیرضا منصوریان را شایعه‌ای بیش نمی‌داند و تأکید کرده است: «باشگاه هیچ تصمیمی برای تغییر در کادرفنی استقلال ندارد» اما با این همه اصلاً بعید نیست که طی روزهای آینده شاهد اتفاقات عجیبی در استقلال باشیم.

ضمن اینکه زمزمه حضور دوباره امیر قلعه‌نویی در استقلال فصل آینده نیز جدی‌تر از قبل به گوش می‌رسد. این گمانه نیز وجود دارد که استقلال دستخوش تحولاتی جدی‌تر شود. این در حالی است که هیأت‌مدیره استقلال در تازه‌ترین جهت‌گیری‌های خود به دنبال رقم زدن تغییرات تازه‌ای است.

کد خبر 48514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز