گروه حوادث: یک زن معتاد و همسر افغانی او، روز گذشته به اتهام ارتکاب سرقت مسلحانه از یک کارگاه ساختمانی پاسخگوی سئوالات بازپرس سوم دادسرای امور جنایی تهران بودند.

پنجم شهریور پنج مرد مسلح در تاریکی شب به یک کارگاه ساختمانی در منطقه آجودانیه تهران حمله‌ور شدند.

 نگهبان ساختمان به تنهایی در اتاقک خود خوابیده بود که از سوی مردان مسلح غافلگیر شد. سارقان بعد از بستن دست و پای نگهبان او را در گوشه‌ای از کارگاه رها کرده و اقدام به ربودن 5 میلیون تومان وجه نقد و تراول چک داخل صندوقچه کارگاه که قرار بود روز بعد به عنوان حقوق کارمندان شرکت پرداخت شود کرده و به سرعت متواری شدند.

 نگهبان بعد از آن‌که توانست طناب‌ها را باز کند و خود را نجات دهد پلیس را در جریان ماجرا قرار داد.

کارآگاهان اداره یکم آگاهی تهران بزرگ به محض ارجاع پرونده تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند مردی با در دست داشتن یک فقره از چک‌های مسروقه به بانکی در جنوب تهران مراجعه کرده است، اقدامات برای دستگیری وی آغاز شد و او در یک عملیات ضربتی در داخل بانک دستگیر شد.

 در بازجویی‌های صورت گرفته این مرد مدعی شد که صاحب یک مغازه قصابی است و چک را از پسر جوانی در قبال فروش گوشت از وی گرفته است. هنگامی که مرد قصاب محل اقامت پسر جوان را به پلیس نشان داد با دستور بازپرس روشن کارآگاهان عملیات دستگیری را در دستور کار خود قرار دادند و عصر روز سه‌شنبه ساکنان این خانه که یک مرد افغانی، همسر و خواهرزاده‌اش بودند، دستگیر شدند.

روز گذشته سه متهم برای بازجویی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی انتقال یافتند. مرد افغانی در دفاع از خود درباره اتهام سرقت مسلحانه از کارگاه ساختمانی به بازپرس پرونده گفت: اگرچه چند فقره از چک‌های مسروقه از کارگاه آجودانیه که مورد حمله سارقان مسلح قرار گرفته است نزد ما پیدا شده است ولی من و همسرم و خواهرزاده او در این سرقت هیچ نقشی نداشتیم.

چک‌ها از سوی مستأجرمان به‌عنوان کرایه خانه به ما تحویل شده بود  و همسرم بدون اطلاع از سرقتی بودن آنها یک فقره از آن‌را به خواهرزاده‌اش داد که به قصابی سر خیابان رفته و مقداری گوشت خریداری کند، مرد قصاب نیز بعد از مراجعه به بانک متوجه مسروقه بودن آن شده و ردیابی پلیس به ما رسید ولی ما هیچ نقشی در ارتکاب سرقت مسلحانه نداشتیم.

ادعاهای این مرد درحالی مطرح شده است که کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در مسیر تحقیقات خود به سرنخ‌هایی دست یافته‌اند که ارتکاب سرقت مسلحانه از سوی این متهمان و دو متهم فراری دیگر را قوت می‌بخشد.

کد خبر 4922

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز