مهدیه مصطفایی: اعضای یک باند که با شناسایی افراد ثروتمند با شیوه فروش سکه‌های عتیقه تقلبی میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، سردار زارعی – فرمانده انتظامی استان تهران-  در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: اوایل مرداد ماه مأموران عملیات ویژه پلیس استان تهران متوجه فعالیت یک باند قاچاق عتیقه در کرج شدند.

 به این ترتیب تیمی از کارآگاهان پلیس مأمور تحقیق و ردیابی اعضای شبکه شدند. آنها در بررسی‌های مقدماتی خود دریافتند اعضای این شبکه در نخستین مرحله اقدام به شناسایی افراد ثروتمند کرده و پس از نشان دادن تعدادی سکه اصل، آنها را برای خریداری این سکه‌ها وسوسه کرده و با آنها قرار می‌گذاشتند، اما پس از اینکه مبلغ هنگفتی پول از خریداران ساده‌لوح دریافت می‌کردند، سکه‌های تقلبی را به آنها تحویل می‌دادند.

سردار زارعی ادامه داد: مأموران در ادامه تحقیقات خود دریافتند که اعضای این باند در شهرهای مختلف ازجمله تهران، لرستان و شهرهای شمالی، اقدام به کلاهبرداری‌های چندمیلیونی با این شیوه کرده‌اند. با شناسایی اعضای این باند که هفت جوان بودند، آنها در عملیات ضربتی پلیس در کرج دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه افزود: در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که آنها دارای چهار فقره سابقه کیفری در زمینه فروش سکه‌های تقلبی هستند. علیرضا سرکرده این شبکه که هنگام دستگیری توسط چهار محافظ خود تحت مراقبت قرار داشت در تشریح جزئیات فعالیت خود مدعی شد؛ پس از شناسایی خریداران ثروتمند سوار بر خودروهای گرانقیمت به محل قرار می‌رفتیم و با نشان دادن 4 سکه واقعی به مشتریان اعتماد آنها را جلب می‌کردیم. اما در هنگام قرار اصلی سکه‌های تقلبی را به آنها تحویل می‌دادیم.

چوپان دروغگو

علیرضا در ادامه بازجویی‌ها به یکی از ترفندهای مهم اعضای باند برای سرکیسه کردن طعمه‌های خود اشاره کرد و گفت: با پوشاندن لباس چوپانی به یکی از اعضای باند، به مشتریان می‌گفتیم سکه‌ها را مرد چوپان پیدا کرده و به این بهانه آنها را به بیابان می‌بردیم و پس از این‌که مشتریان با این ترفند اعتمادشان جلب می‌شد اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کردیم.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که اعضای این باند بعد از هر بار کلاهبرداری محل سکونت و اختفای خود را تغییر می‌دادند تا ردی از آنها به‌جا نماند. سردار زارعی در ادامه افزود: پس از دستگیری اعضای این باند، در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد 3650 سکه تقلبی، چند دستگاه خودرو مدل‌بالا، تعداد 90 قطعه اسکناس دوهزار تومانی جعلی، تعدادی سنگ یاقوت با وزن‌های مختلف، ده‌ها عدد سکه منقش به پرنده و تصویر انسان و سلاطین ایرانی کشف شد.

گفت‌وگو با سرکرده باند

  • چند سال داری؟

32 سال

  • چطور وارد این شبکه شدی؟

حدود 8 ماه قبل وقتی تمام زندگی‌ام را از دست دادم و همسرم به‌خاطر بدهکاری فراوانی که داشتم از من طلاق گرفت، وارد این کار شدم. یک روز یکی از کارگرانم پیش من آمد و به من گفت چون آدم زرنگی هستم می‌توانم از این کار درآمد خوبی داشته باشم. من هم که تصمیم داشتم همسرم را برگردانم، گول خوردم.

  • چطور سرکرده باند شدی؟

سه ماه از فعالیتم می‌گذشت که به توافق اعضای شبکه، به‌خاطر قدرت بدنی زیادم به‌عنوان سرکرده باند انتخاب شدم.

  • قبلا کارت چه بود؟

تولیدی رنگ داشتم

  • حالا اگر همسر سابقت ماجرا را بفهمد، چه اتفاقی می‌افتد؟

دیگر هرگز برنمی‌گردد.

  • سکه‌های تقلبی را از کجا آوردی؟

آنها را با یک دستگاه ضرب کردیم.

  • چقدر به‌دست آوردی؟

نمی‌دانم.

  • پولها  را چه کار کردی؟

آنها را برای بازگرداندن همسرم پس‌انداز می‌کردم.

کد خبر 4310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز