این روزها با شیوع ویروس کرونا و اعلام کمبود ماسک و لوازم بهداشتی در بازار، جمعی از اهالی محله‌های گلشن و تهرانپارس به صورت خودجوش برای دوخت ماسک، لباس و ملحفه بیمارستان آستین‌ها را بالا زدند.

دوخت ماسک

همشهری آنلاین- پریسا نوری: با ورود میهمان ناخوانده و بدیمنی به نام«کووید ۱۹» به کشورمان و لزوم استفاده از ماسک برای در امان ماندن از این ویروس، یکی از نگرانی‌های شهروندان نایاب شدن این کالا در فروشگاه‌های معتبر و عرضه آن با قیمت‌های نجومی در بازار سیاه  است. از این رو افراد خیر و نیکوکار دست به کار شدند تا با همت فردی یا راه‌اندازی پویشی جمعی، بخشی از این کمبود را جبران کنند.
«اکبر برغمدی» خیاط ۴۸ ساله محله گلشن نمونه‌ای از این افراد است. او که از ۲۷ سال پیش در روزهای آخر اسفند تا دیروقت مشغول رتق و فتق سفارش‌های عیدانه و نونوار کردن اهالی بوده، این روزها بجای دوخت لباس عیدانه، مشغول تولید ماسک است تا آنها را با سخاوتمندی بین اهالی توزیع کند. برغمدی در حالی که ماسک‌های دوخته شده را در کیسه‌های پلاستیکی می‌گذارد، دراین باره می‌گوید: «وقتی در فیلم‌ها و عکس‌هایی که این روزها دست به دست می‌شود، دیدم پزشکان در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا با کمترین امکانات جانشان را در کف دستشان گرفته‌اند، دلم لرزید و تصمیم گرفتم به سهم خودم کاری برای هموطنانم انجام دهم. از این رو با یک طاقه پارچه سفید مناسب و مقداری کش که در مغازه داشتم به کمک پسرم کار را شروع کردم و روزی ۳۰۰ ماسک را دوخته و بین همسایه‌ها توزیع کردیم.» استقبال اهالی از این کار موجب دلگرمی اکبر آقا و انگیزه‌ای برای ادامه این فعالیت خیرخواهانه شده است: «تصمیم دارم اگر خدا بخواهد با کمک خیران و نیکوکاران تا هر زمانی که نیاز است این کار را انجام دهم.»

  • دوخت ملحفه بیمارستان در تهرانپارس

کمی آن‌سوتر پویش «دوزندگی لباس و روتختی بیمارستان» توسط بانوان محله‌ و اعضای روضه انصارالزهرا (س) کلید خورده است. جوانان عضو این روضه که به تازگی از ضدعفونی مدارس و اماکن محله فارغ شده‌اند، این پویش را با هدف تامین لباس و روتختی بیمارستان‌ها آغاز کرده‌اند. «سیدعلی نجفی» از اعضای این هیات در این باره می‌گوید: «با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌ها به روتختی، ملحفه و لباس بیمارستانی تصمیم گرفتیم این پویش را راه اندازی کنیم و از بانوان محله که چرخ خیاطی دارند و از این هنر بهره‌مندند، دعوت به همکاری کردیم. نجفی در ادامه از استقبال بانوان محله از این پویش اینگونه می‌گوید: «در روز اول که پوسترها را در شبکه اجتماعی توزیع کردیم ۲۰ نفر از بانوان اعلام آمادگی کرده و هر روز به تعداد داوطلبان افزوده می‌شود، از این رو اطمینان داریم که با همت بلند اهالی و بانوان محله می‌توانیم گام‌های بلندی در تامین ملزومات پارچه‌ای بیمارستان‌ها برداریم. »

کد خبر 491339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha