عید نزدیک است و این کرونا ویروس هم اسباب بی‌رونقی کسب و کار شده. سال پیش درست همین زمان‌ کلی سفارش از همسایه و اقوام برای دوخت انواع لباس داشتند. اما حالا سفارش‌ها طوری دیگر است. جمعی از خیران محلی به بانوان سرپرست خانواده در محله شهید دستغیب منطقه ۹ سفارش دوخت ماسک داده‌اند.آنها هم با دست مزد کمتر می خواهند در ثواب این کار شریک شوند.

دوخت ماسک در محله دستغیب


همشهری آنلاین_سحر جعفریان: بانوان سرپرست خانواده در محله شهید دستغیب با همراهی خیران محلی اقدام به راه‌اندازی خط تولید ماسک‌های ساده بهداشتی کرده‌اند. عنوان کسب و کارشان را هم گذاشته‌اند «کسب و کار مهربانی». آنها برای این که گوشه‌ای از این کار ثواب را بگیرند حالا سر از پا نمی‌شناسند. دیگر برایشان مهم نیست دخل و خرجشان جور درنمی‌آید. مهم نیست دستشان تنگ‌تر شده و سودشان کمتر، مهم این است که کرونا را شکست دهند.
سرپرست شهرداری منطقه ۹ با تاکید بر موفقیت این طرح شهروند محور می‌گوید:« با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز جامعه به استفاده از اقلام بهداشتی مانند ماسک خیران محلی و مجموعه‌های دارای ظرفیت مانند مرکز مهارت آموزی کوثر ویژه بانوان سرپرست خانواده با همکاری یکدیگر اقدام به راه‌اندازی خط تولید ماسک‌های بهداشتی کرده‌اند. این خط تولید روزانه با ۸ ساعت کار بیش از ۱۵۰۰ ماسک تولید می‌کند. ماسک های تولید شده تاکنون در منطقه ۹ و سایر مناطق کم برخوردار مانند ۱۲ و ۱۱ توزیع شده است. » «سید مصطفی موسوی» می‌افزاید:« با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای ۸ بانوی سرپرست خانوار با همت خیران، روند مبارزه با کرونا ویروس نیز مهربانانه پیش می‌رود. مدیریت شهری در اجرای این‌گونه طرح های خودجوش و انسان‌دوستانه باید نقش حامی را به خوبی اجرا کند. »

«فاطمه گلرو»، مسئول کارگاه تولید ماسک‌های بهداشتی فرصت کوتاهی برای پاسخ به سوال خبرنگار همشهری محله می‌یابد و از اجرای طرح کسب و کار مهربانی می‌گوید:« کرونا، تهدیدی است که ما می‌توانیم در کنار هم به فرصت تبدیل اش کنیم. مانند حالا که با وجود سختی‌های این بیماری و با وجود همه تنگناهایی که برای بانوان سرپرست خانواده وجود دارد، همه دست به دست هم داده‌اند. خیران کوشیده اند کمبودهای شرایط فعلی را جبران کنند و بانوان سرپرست خانواده هم همت کرده ‌اند با مزد اندک سهمی در این کار بزرگ داشته باشند. »

کد خبر 491918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha