در روزهایی که برای گذر از بحران و رسیدن به سلامتی باید به توصیه های پزشکان عمل کنیم و در خانه بمانیم، هنرمندان علاوه بر لزوم اجرای اصول بهداشتی، پیشنهادهایی برای تحمل چهاردیواری خانه برایمان دارند.

میرزایی

همشهری آنلاین/ راحله عبدالحسینی: «بیوک میرزایی» سال هاست که در محله سعادت آباد زندگی می کند. این هنرمند هم محله ای این روزها برای اجرای برنامه در رادیو نمایش با رعایت تمام نکات بهداشتی سرکار حاضر می شود. او رعایت توصیه پزشکان و متخصصان را مهم ترین وظیفه شهروندان در این روزها می داند و می گوید: «پزشکان الفبای سلامتی را به ما می گویند که باید از جان و دل رعایت کنیم. مهم ترین کار این روزهای ما نظم و انضباط و رعایت تمیزی و بهداشت است. توجه نکردن به این نکات باعث ویرانی می شود. نکات به ظاهر ساده ای مثل شست و شوی کامل و مستمر دست ها می تواند جلوی انتقال بیماری کرونا را بگیرد.»

میرزایی از دسترس نبودن برخی وسایل مورد نیاز این روزها گلایه دارد: «در این شرایط باید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش به وفور در اختیار مردم باشد تا بتوانند از بیماری پیشگیری کنند. با این حال نباید زانوی غم بغل بگیریم و باید از دل این اتفاق ناگوار نکات مثبت را ببینیم. یک اتفاق مثبت که من آن را به فال نیک می گیرم این است که می بینم مردم برای سلامتی خود و خانواده شان فقط برای کارهای به شدت ضروری از خانه بیرون می آیند؛ این یعنی همکاری و همراهی. اگر به الفبای سلامتی توجه کنیم زودتر از مرحله بحران بیماری می گذریم و به آرامش و سلامت روزهای قبل برمی گردیم.»
 

به دنبال نان شب
میرزایی سطح فرهنگ و درآمد مردم محله های مختلف را در همکاری شان با کمپین «در خانه بمانیم» مرتبط می داند: «در محله سعادت آباد و شهرک غرب یا به طور کلی در محله هایی که سطح درآمد بهتری دارند بیشتر به موضوع خانه نشینی توجه می کنند. زمانی که سر کار می روم اندک افرادی را می بینم که در کوچه و خیابان یا مراکز خرید محله های بالای شهر باشند. اما در محله های مرکز شهر مردمی را می بینم که بدون ماسک و دستکش ساعت ها در خارج از خانه حضور دارند. اگر از کسب و کارهای محلی حمایت بیشتری شود حتماً این روزها به نتیجه بهتری در حوزه سلامت می رسیم. فردی را که برای تأمین مایحتاج و غذای روزانه اش مجبور است بیرون از خانه باشد به سادگی نمی توانیم به خانه نشینی مجبور کنیم و به همین ترتیب بازگشت سلامت به کل جامعه به تأخیر می افتد. من این روزها در محله های مرکز یا پایین شهر افراد زیادی را می بینم که از صبح تا شب بیرون از خانه هستند تا پولی درآورند که امیدوارم برای این قشر هم فکری شود تا با آرامش در خانه بمانند. وقتی آذوقه و خوراک روزمره فراهم باشد در خانه ماندن مقدور است. این اتفاق گذر از بحران را سخت تر و طولانی تر می کند.»
 

رادیو پیشقدم است
بازیگر فیلم اخراجی ها پیشنهاداتی برای اوقات این روزها دارد: «در خانه ماندن را نباید به زندانی شدن در خانه تعبیر کرد. قدم نخست برای سرگرمی را رادیو برداشته و با برنامه های متنوع از آموزشی تا نمایشی می تواند گذر زمان را تسهیل کند. رسالت رسانه از رسانه های جمعی تا شبکه های مجازی آگاه کردن مردم است. این روزها هم باید اطلاعاتمان را درباره بیماری افزایش دهیم و بیشتر به توصیه های پزشکان عمل کنیم. این اطلاعات را رادیو و تلویزیون در اختیار ما می گذارند. اما این روزها بهترین فرصت برای آشتی با کتاب است. هر کسی بنا بر علاقه شخصی خود می تواند مطالعه را شروع کند. کتاب های روانشناسی و انرژی مثبت را فراموش نکنیم که وقت خواندنش همین روزهاست. فیلم های کمدی هم باعث می شود بخندیم و انگیزه بیشتری برای طی کردن راه سلامتی پیدا کنیم. این روزها هم با همراهی ما با تیم پزشکان و چاشنی صبوری  سپری می شود. گرچه الان بوی بهار را نمی شنویم اما بهار مهمان خانه های ما خواهد شد. باید حوصله کنیم.»
 

کد خبر 490179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha