ویروس «کرونا» نتوانست برنامه های موزه گردی را در تهران تعطیل کند. با راه اندازی سامانه جدید مجازی، شهروندان می توانند علاوه بر مشارکت در پویش «در خانه بمانیم» همراه اعضای خانواده از بخش های مختلف باغ موزه «قصر» بازدید کنند.

باغ موزه قصر

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: در تهران، موزه های متعددی وجود دارد که هر سال ایام نوروز، شهروندان برای بازدید از آنها برنامه ریزی می کردند. امسال با ورود ویروس کرونا و برای مقابله با آن درهای موزه های پایتخت به روی عموم بسته شده است و به گفته متولیان، این وضعیت تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

بازدید مجازی از باغ موزه قصر، برنامه ویژه ای است که به گفته «حجت الله فرهنگی»، رییس باغ موزه قصر، امسال علاقه مندان به موزه گردی می توانند غیر حضوری و مجازی از بخش های مختلف این باغ موزه بازدید کنند.

او در توضیح بیشتر گفت: «ماندن در خانه بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال و شیوع بیماری کرونا است. بنابراین با راه اندازی این سامانه زمینه تورگردی مجازی فراهم شده است و شهروندان می توانند ۲۴ ساعته  از موزه های «سیاسی» و «مارکوف» و فضاهای باز باغ موزه قصر بازدید کنند.»

به گفته فرهنگی، موزه گردی مجازی باغ موزه قصر رایگان است: «توضیحات بخش های مختلف، پخش خودکار راهنمای صوتی، پخش صداهای تاریخی و نمایش فیلم های موجود در موزه فراهم شده است و شهروندان می توانند بازدید متفاوت و البته جذابی را تجربه کنند.»

علاقه مندان به گردش مجازی در باغ موزه قصر می توانند به این نشانی http://b2n.ir/qasr مراجعه یا با ورود به سایت باغ موزه قصر در بخش بازدید مجازی از تمامی قسمت های موزه به صورت 360 درجه دیدن

کنند.

کد خبر 491782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha