چند هفته است که «کرونا» با ورودش به کشور همه چیز را تحت الشعاع قرار داده و شرایط بحرانی در کشور به وجود آورده است. کارشناسان، متخصصان و متولیان حوزه سلامت برای گذر از این بحران توصیه می کنند: «شهروندان در خانه بمانند.» به گفته «جلال ملکی»، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، همه مردم باید این توصیه را جدی بگیرند.

جلال ملكي

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: روزهای نخست که کرونا وارد کشور شد و تعدادی از شهروندان در تهران به آن مبتلا شدند، دلهره و ترس در میان مردم ایجاد شد. در چنین شرایط بحرانی برای امید بخشیدن به شهروندان هشتک «کرونا را شکست می دهیم» به راه افتاد و کادر پزشکی و پرستاری پا در خط مقدم سلامت گذاشتند و صحنه های ایثار و از خودگذشتگی خلق کردند. آنها ثابت کردند به قسم شان متعهد هستند. برای گذر از بحران ایجاد شده تنها ایثار و گذشت کادر پزشکی و درمانی کافی نیست و مردم هم باید به حقوق شهروندی خود متعهد شوند. بنابراین هشتک در خانه بمانیم به راه افتاده است. هشتکی که شهروندان با عمل به آن می توانند قطع کننده زنجیره شیوع بیماری کرونا باشند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، در اهمیت و ضرورت در خانه ماندن شهروندان می گوید: «مردم با ماندن در خانه علاوه بر خود به اطرافیان و همنوعان کمک می کنند. »

او ادامه می دهد: «اکنون کشور با یک بحران روبه رو است و در چنین شرایطی مردم باید در کنار مسئولان بایستند و به توصیه ها عمل کنند. »

تعطیلی مراکز آموزشی، علمی و فرهنگی شهروندان را به جاده ها کشانده است. ملکی با تایید شلوغ بودن برخی جاده ها و سفر کردن عده ای از شهروندان می گوید: «شهروندان کرونا را جدی نگرفته اند و سفر کردن در چنین شرایطی بی احتیاطی است و احتمال دارد عواقب ناخوشایندی داشته باشد. »

خانه امن است

خانه، امن ترین جا است و شهروندان جز برای انجام کارهای ضروری نباید از آن خارج شوند. ملکی با بیان این مطلب می گوید: «می پذیرم شرایط خوبی نیست و شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان دوست دارند خارج منزل وقت گذرانی کنند، اما وظیفه پدر و مادر و بزرگ ترهاست تا شرایط را برای فرزندان توضیح دهند و آنها را برای ماندن در خانه تشویق کنند. »

او ادامه می دهد: «تعهد به هشتک در خانه بمانیم، حق شهروندی است و مردم با عمل به آن می توانند شیب شیوع کرونا را کند کنند و روند آن را به حداقل برسانند. »

نوروز پس از کرونا

نوروز، عید باستانی است و مردم یک سال برای آن لحظه شماری می کنند. امسال با وجود کرونا، شهروندان  نوروز متفاوتی را تجربه می کنند. سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه نوروز را می توان با چند روز تاخیر جشن گرفت، می گوید: «می پذیرم مردم یک سال تلاش کردند تا از تعطیلات و سفرهای نوروزی لذت ببرند اما باید بدانیم اکنون با بحران مواجه هستیم و ناخواسته باید نوروز متفاوتی تجربه کنیم. »

او ادامه می دهد: «برای سفر کردن و شاد بودن همیشه فرصت داریم اما در این شرایط اگر به توصیه ها گوش نکنیم ممکن است تاوان سنگینی بپردازیم و یک عمر احساس ندامت و پشیمانی کنیم. شهروندان با بودن در کنار اعضای خانواده و در محیط گرم خانه می توانند نوروز را جشن بگیرند و پس از گذر از بحران سفر بروند. »

ملکی در پایان تاکید می کند: «با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی به خودمان و دیگران کمک کنیم. »

کد خبر 490578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha