سلام گرم از پشت سیم های گره خورده مخابراتی با اختراع آقای «گراهام بل»، یعنی همان «تلفن»، یکی از راه های مقابله با خستگی و کسالت روزمرگی خانه نشینی اجباری این روز ها است.

درخانه بمانید

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : استاد «رضاله ژاله»، سازنده سازهای سنتی ایرانی و شاعر و نویسنده ساکن خیابان «خوش»، استفاده از تلفن را برای رهایی از روزمرگی خانه نشینی اجباری، توصیه می کند و می گوید: «در شرایطی هستیم که برای حفظ سلامتی خودمان و دیگران باید قدمی برداریم. این بار نوبت خانه نشینی است. اما قرار نیست با خانه نشینی از دنیای بیرون و اطرافمان بی خبر باشیم. همین که بتوانیم با صدای گرم و خلق خوش مایه قوت قلب و دلگرمی دوستان و عزیزانمان شویم، می توانیم مانع بسیاری از خستگی ها و افسردگی های این خانه نشینی های اجباری شویم. خوشبختانه این روزها به مدد تلفن های همراه هوشمند و اینترنت می توانیم از طریق تصویری هم با یکدیگر در تماس باشیم و گل روی هم را ببینیم. پس خانه نشینی زیاد هم آزار دهنده نیست.»


استاد با یادی از روزهای شیوع بیماری «وبا» و نقل خاطره ای از پدرش می گوید: «پدرم در روزگار شیوع وبا به سبب نبود اطلاع رسانی و آشنایی با نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری وبا و رفت و آمدهای غیر ضروری، در یک روز، 10 برادر و مادرش را از دست داد. چون کسی نمی دانست چگونه از شیوع این بیماری باید پیشگیری کند. اما امروز عصر ارتباطات و اطلاع رسانی است. باید در مقابل بیماری کرونا عاقلانه تر عمل کنیم و بدانیم خانه نشستن و رعایت اصول بهداشتی کمک زیادی به سلامت و زنده ماندن افراد جامعه می کند.»

این هنرمند مردم به خانه نشینی  در این روزهای خاص دعوت می کند و می گوید:« بیماری کرونا ویروس و مشکلات ناشی از انتقال آن را میان دیگران جدی بگیرید،این تعطیلات ناخواسته برای بستن چمدان ها سفر با با اهل خانه نیست. با سفر کردن های غیر ضروری سفیر مرگ و بیماری برای هموطنان نباشید.»

کد خبر 490375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha