«این روزها در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم. خانه نشینی اجباری و عدم ارتباط نزدیک با دوستان و عزیزان بی شک کسل کننده و حتی موجب افسردگی می شود. اما باید به این فکر کنیم که«ما قاتل نیستیم» تا با رعایت بهداشت و عدم تردد و سفرهای غیر ضروری، ناقل بیماری کرونا و موجب مرگ عزیزان نشویم.»

بازی خانگی

همشهری آنلاین - بهاره خسروی :سید «رسول امینی»، پژوهشگر و نویسنده کتاب «تهران در گذر زمان»، از اهالی خیابان «رودکی» این را می گوید و در ادامه توضیح می دهد: «مسئولیت اجتماعی امروز ما، خانه نشینی را حکم می کند. پس باید به این مسئولیت عمل کنیم. در خانه بمانیم و به بهانه تعطیل شدن مدارس به دل جاده ها نزنیم بلکه با رعایت اصول بهداشتی و اخلاقی تلاش کنیم با گذر از دوران این بیماری همگانی، همه با دل خوش و لب خندان در کنار عزیزانمان سفر کنیم.»
امینی بر این باور است اگر به این فکر کنیم که همه جامعه سالم هستند و ممکن است ما عامل انتقال ویروس بیماری به دیگران باشیم، دیگر قرنطینه و خانه نشینی اختیاری نیست، بلکه اجباری است. اگر فرهنگ خانه نشینی و پرهیز از سفر در این روزهای کرونا زده در میان مردم به صورت زنجیره وار رعایت شود، به سرعت می توانیم بیماری کرونا را با همدلی شکست دهیم. پس در خانه بنشینیم و با لبخند و حفظ روحیه، بیماری کرونا را شکست دهیم.

به گفته این نویسنده هم محلی انجام بازی خانگی قدیمی مانند : منچ ، دبرنا ، اسم فامیل و... از این دست کمک زیادی به کاهش خستگی خانه ماندن و حتی احیا و حفظ هویت اصیل بومی ایرانی میان فرزندان مان می شود.

کد خبر 491620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha