گروه سیاسی: ۱۷ نماینده مجلس در تذکری به منوچهر متکی، وزیر امور خارجه، بر ضرورت اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره اقتصادی آن و رایزنی با کشورهای اسلامی برای شکستن محاصره تأکید کردند.

به گزارش همشهری،محمد رضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز، سید علیرضا عبادی نماینده بیرجند، رضا آشتیانی نماینده قم، ستارهدایت‌خواه نماینده بویراحمد، سیدجلال‌یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد، جواد آرین‌منش نماینده مشهد، سیدمحمودحسینی نماینده برخوار و میمه، سید حسن عباسی نماینده محلات، سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده دماوند، غلامرضا میرزایی نماینده بروجن، حسن‌شیخ‌الاسلام، عباسعلی اختری، سعید ابوطالب، حسن غفوری‌فرد، عماد افروغ، فاطمه آلیا و فاطمه رهبر نمایندگان تهران این تذکر را داده‌اند.

علاوه بر این ۱۰ نماینده مجلس نیز در تذکری به رئیس‌جمهوری و ۳ وزیر کابینه نسبت به جلوگیری از گرانی در کشور تذکر دادند.

شروع دیر هنگام و پایان زود هنگام

به‌نظر می‌رسد در واپسین روزهای عمر مجلس هفتم، نمایندگان رغبتی برای حضور در مجلس ندارند؛ به ویژه اینکه ترکیب مجلس هشتم تا حدود زیادی نو شده و اکثر نمایندگان این دوره، در مجلس بعدی حضور نخواهند داشت.

غیبت‌ها و خروج نمایندگان از صحن علنی مجلس به حدی رسیده است که دیروز رئیس مجلس بار دیگر مجبور شد هشدار دهد درصورتی که نماینده‌ای از صحن خارج شود نام او را از میکروفن مجلس و رادیو اعلام می‌کنم تا به تکلیف خود عمل کرده باشم.

غلامعلی حداد عادل که در جلسه علنی روز یکشنبه ضمن انتقاد از خروج نمایندگان ابراز امیدواری کرده بود این آخرین تذکرش باشد و بحث آزار دهنده حد نصاب دیگر در مجلس مطرح نشود، دیروز بارها از نمایندگان درخواست کرد تا حفظ نصاب مجلس از صحن خارج نشوند.

این در حالی است که به‌علت تاخیر نمایندگان، جلسه علنی دیروز با 50 دقیقه تاخیر و در ساعت ۸:۵۰ دقیقه آغاز شد.

این در حالی است که خارج شدن مکرر مجلس از حد نصاب در جلسه علنی باعث شد تا محمد رضا باهنر که پس از حداد عادل ریاست مجلس را عهده‌دار بود ۲۰ دقیقه زودتر از  موعد ختم جلسه را اعلام کند. نایب رئیس مجلس از نمایندگان درخواست کرد که روز چهارشنبه ۲۸ فروردین سروقت در مجلس حضور یابند.

مجلس، هفته آینده جلسه ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی اعلام کرد که مجلس در هفته آینده جلسه نخواهد داشت.

غلامعلی حداد عادل در جلسه علنی به هنگام بررسی لایحه اصلاح قانون واگذاری واحد‌های غیربهداشتی بهکده رضوی به کمیته امداد با اعلام این خبر گفت: نمایندگانی که قصد مسافرت دارند برنامه خود را به بعد از جلسه فردا موکول کنند.

مخالفت نمایندگان با ثبت نتایج رای گیری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد ثبت نتایج رای‌گیری‌ها در مشروح مذاکرات مجلس رای مثبت ندادند. این طرح با امضای حدود ۳۵ نماینده تهیه و تقدیم هیات رئیسه شده بود که به تصویب نرسید. 

درصورتی که این طرح به تصویب مجلس می‌رسید، ماده ۱۲۲ آیین نامه داخلی مجلس به گونه‌ای اصلاح می‌شد که شمارش عده حاضران در مجلس و اعلام رأی موافق، مخالف و ممتنع با وسائل الکترونیکی انجام می‌گرفت و پس از پایان رأی گیری، نتیجه کلی از سوی رئیس جلسه اعلام می‌شد.

همچنین درصورتی که این طرح تصویب می‌شد نتیجه تفصیلی آراء موافق، مخالف و ممتنع هر یک از نمایندگان به‌صورت مشروح مذاکرات ثبت می‌شد و در موارد نقص فنی وسائل الکترونیکی حداکثر برای یک هفته رأی گیری با قیام و قعود یا طرق دیگر انجام می‌گرفت.

کد خبر 48912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز