شیوع ویروس کرونا و توصیه پزشکان به کاهش تردد و خانه‌نشینی، مدیریت شهری منطقه۱۳ را به ارائه راهکاری متفاوت و برگزاری تورهای گردشگری و آموزش و مسابقات مجازی واداشت.

گردشگری و آموزش مجازی

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ با هدف کاهش تردد غیرضروری شهروندان در شهر با برگزاری گردشگری مجازی و تورهای ایران‌گردی و مسابقات مجازی در پی کمک به کنترل کرونا و سرگرمی مردم این تکه از پایتخت است. «سجاد سبحانی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه در این‌ باره می‌گوید: «چند روزی است با تلاش اداره آموزش‌های شهروندی منطقه برای اوقات فراغت شهروندان، لینک تورهای مجازی ایران‌گردی در کانال‌های تلگرامی اطلاع‌رسانی سراهای محله و منطقه ارسال می‌شود و شهروندان با جاذبه‌های گردشگری کشورمان و تهران آشنا می‌شوند. »

  • شهروند خوب

یکی دیگر از اقدامات این مجموعه، برگزاری مسابقه مجازی «شهروند خوب» است که سبحانی در این‌ باره می‌گوید: «مسابقه شهروند خوب با موضوع‌های شهروندی، فرهنگی، محیط‌زیست‌، آپارتمان‌نشینی، ترافیک و... برگزار می‌شود که این هم از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی سراهای محله است. »

معاون امور اجتماعی شهردار منطقه ۱۳ می‌افزاید: «براین اساس هر روز متن و پیام‌هایی با موضوعات مختلف در کانال‌ها ارسال و از شهروندان خواسته می‌شود آنها را تکمیل و برای سرای محله ارسال کنند. بعد از ارسال و بررسی پیام‌های رسیده در هر محله، بهترین تکمیل‌کننده این متون انتخاب و از طریق سرای محله هدایایی به برگزیدگان اهدا و ارسال می‌شود. »

همچنین «نسرین فیاضی» مدیر اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری منطقه ۱۳نیز دراین‌باره می‌گوید: «یکسری متون تهیه کرده و در اختیار محله‌ها قرار داده‌ایم که هر محله به دلخواه متن مورد نظر را انتخاب و به صورت همزمان همه محله‌ها هر شب ساعت ۲۰ مسابقه را برگزار می‌کنند. شرکت‌کنندگان نیز پاسخ خود را برای ادمین کانال‌ها ارسال ‌کرده و در نهایت پس از داوری و انتخاب متن برتر، برگزیدگان شب بعد معرفی و متن تکمیلی آنها نیز در کانال منتشر می‌شود. » به گفته او در صورت استقبال شهروندان این طرح تا پایان اسفند ماه ادامه‌دار خواهدبود.

  • آموزش شهروندان

علاوه براینها برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی مجازی نیز از دیگر فعالیت‌های کاهش تردد شهروندان منطقه ۱۳ و حضور در سراهای محله است. فیاضی دراین‌باره می‌گوید: «باتوجه به ضرورت کاهش تردد شهروندان، موضوعات شهروندی که پیش از این در سرای محله و مراکز مختلف آموزش حضوری داشتیم، باتوجه به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، غیرحضوری و مجازی برگزار می‌کنیم. »

همچنین معاون امور اجتماعی فرهنگی شهردار منطقه ۱۳ درباره سایر فعالیت‌های مجازی این معاونت می‌گوید: «علاوه براینها در زمینه آموزش با تبدیل پیام‌های بهداشتی معتبر و پوسترها به فایل‌های صوتی آنها را در گروه‌های مجازی منتشر می‌کنیم و با بارگذاری پیام‌های آموزشی و پوسترها در گروه‌های مجازی و پرتال‌ محله‌ها به دنبال آموزش بیشتر و افزایش آگاهی شهروندان در زمینه ویروس کرونا هستیم.»

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این امکانات مجازی، می‌توانند نام سرای محله خود را در نرم‌افزار تلگرام جست‌و جو و با عضویت در کانال محله از این امکان بهره‌مند شوند.

کد خبر 488200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha