همشهری آنلاین: مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: شهروندان با ثبت‌نام در طرح شهروند الکترونیک می‌توانند از ۱۸۶ ساعت آموزش رایگان با موضوع زبان انگلیسی، فناوری اطلاعات، خدمات الکترونیک شهری، مهارت‌های هفت گانه کامپیوتر، بهداشت و سلامت بهره‌مند شوند.

smart city

به گزارش تهران سما، ابوالفضل رفیع در نشست توجیهی طرح شهروند الکترونیک با یادآوری اینکه شهرداری تهران زمینه اجرای طرح شهروند الکترونیک را با استفاده از ظرفیت سراهای محله فراهم کرده است، گفت: این طرح از اواخر مرداد ماه 92 در سطح مناطق 3، 4، 12، 7 و 21 تهران اجرا می‌شود.

رفیع افزود: 300 سرای محله و 30 منطقه پرتردد تهران نظیر ایستگاه‌های مترو و میادین میوه و تره بار برای اجرای این طرح انتخاب و مراحل ثبت نام به زودی در این مراکز آغاز می‌شود.

عضو شورای راهبردی آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران عنوان کرد: شهروندان با ثبت نام در این طرح می‌توانند از 186ساعت آموزش رایگان با موضوع زبان انگلیسی، فناوری اطلاعات، خدمات الکترونیک شهری، مهارت‌های 7 گانه کامپیوتر، بهداشت و سلامت بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهردای تهران گفت: این سیستم آموزشی توسط دانشگاه تهران اجرا می‌شود و پس از اتمام دوره مدارک معتبر و گواهینامه این دانشگاه به بهره‌مندان اعطا می‌شود.

رفیع ادامه داد: اجرای طرح مذکور علاوه بر تاثیر بر بهبود کیفیت زندگی شهری از طریق ارتقا سواد عمومی، رفاه اجتماعی، کاهش سفرهای غیر ضروری درون شهری همچنین هزینه‌های آموزشی، تحقق اهدافی چون جلوگیری از اتلاف منابع مادی و انسانی، کاهش فساد اداری و بوروکراسی اداری را به دنبال دارد.

کد خبر 227217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز