پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

با شیوع بیماری «کرونا» و برای مقابله با آن و در راستای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان، وظایف جدیدی به «سامانه ۱۳۷» محول شده است.

سامانه 137

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: سامانه ۱۳۷ برای خدمت رسانی سریع تر و رفع مشکلات شهری در شهرداری مناطق راه اندازی شده است. مردم برای دریافت خدماتی چون رفع مشکلات پیاده روها، هرس درختان، تخریب آسفالت کوچه و خیابان و حتی جمع آوری زباله های حجیم با این سامانه تماس می گیرند و درخواست شان را ثبت می کنند. به گفته «مهدی زمانی»، رییس سامانه ۱۳۷ شهرداری منطقه ۷، با شیوع ویروس کرونا وظایف دیگری به این سامانه محول شده است: «این وظایف براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان بازرسی شهرداری تهران و اداره کل روابط عمومی شهرداری تهران به سامانه ۱۳۷ واگذار شده است.»

او ادامه داد: «این سامانه در دسترس مردم قرار دارد و همه شهروندان با آن آشنا هستند. متولیان با واگذاری مسئولیت های جدید تلاش می کنند خدمات بهداشتی در کوتاه ترین زمان و از منبع موثق و مطمئن در اختیار مردم قرار گیرد.»

جمع آوری مواد شوینده و ضدعفونی کننده و همچنین بسته های بهداشتی از جمله وظایف جدید سامانه ۱۳۷ است که زمانی در توضیح بیشتر گفت: «در شرایط کنونی برای ضدعفونی کردن معابر و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به مواد شوینده و ضدعفونی بیش از هر چیز دیگری نیاز است. بنابراین خیران و مردم نوع دوست که همیشه با مهرورزی ثابت کردن در برابر مشکلات مقاومت می کنند، می توانند از طریق تماس با این سامانه آنها را تحویل ماموران شهرداری دهند.»

به گفته زمانی، شهروندان می توانند برای کسب اطلاع از نکات بهداشتی و نشانی و شماره خانه های بهداشت و مراکز درمانی با این سامانه تماس بگیرند: «اپراتورها در صورت نیاز و تماس شهروندان، می توانند نکات بهداشتی که این روزها بسیار اهمیت دارند، به آنها آموزش دهند و اگر لازم باشد برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی نشانی خانه های بهداشت و بیمارستان های منطقه را در اختیارشان قرار دهند.»

معرفی مکان های آلوده، وجود تجمعات غیرضروری، برپایی بازارچه های محلی و جمع آوری زباله ها، خدمات دیگری است که به گفته رییس سامانه ۱۳۷ منطقه در راستای مقابله با کرونا به فوریت انجام می شود.

زمانی در پایان گفت: «همه دستگاه ها در جبهه سلامت کنار هم قرار گرفته اند و با همین تلاش همگانی و البته با مشارکت و همدلی شهروندان بی شک با این بیماری منحوس مقابله می کنیم و آن را شکست می دهیم.»

کد خبر 489490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha