دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: جوان معتاد بعد از فرار از خانه با همدستی ۲ نفر از دوستانش، باند زورگیری‌ای را در شرق تهران به راه انداخت که در مدت ۲۰ روز، حداقل ۲۰ سرقت خشن را در پایتخت رقم زدند.

« با خانواده‌ام بر سر اعتیادم به مواد‌مخدر درگیر شده و از خانه فرار کردم. پول و کاری نداشتم تا مخارج اعتیادم را تامین کنم برای همین با ۲ دوست دیگرم که آنها نیز اعتیاد داشتند باند سرقت به راه انداختیم.»

سرکرده ۲۲ ساله باند با بیان این جملات به قاضی رضا جعفری - معاون دادستان دردادسرای جنایی تهران - گفت: همه چیز از رفاقت با دوستی ناباب شروع شد که مرا به سمت مواد‌مخدر کشاند، بار اول فقط از روی کنجکاوی کراک مصرف کردم ولی خیلی طول نکشید که گرفتار مواد‌مخدر شدم، با این حال فکر می‌کردم دارم تفریحی مصرف می‌کنم و باورم نمی‌شد که معتاد شده‌ام.

زمانی که خانواده‌ام که آدم‌های بسیار آبرومندی بودند ازموضوع با خبرشدند سعی کردند مرا نجات دهند ولی من حاضر به ترک مواد‌مخدر نبودم و در نهایت پس از درگیری شدید با خانواده‌ام، از خانه فرار کردم.

این متهم در ادامه افزود: بعد از فرار از خانه، دیگر توان تهیه پول مورد نیاز برای خرید مواد‌مخدر را نداشتم برای همین با ۲ دوست دیگرم که آنها نیز معتاد به مخدر شیشه بودند، باند زورگیری از مسافران را تشکیل دادیم.

وی افزود: برای اجرای نقشه‌امان، یکی از بچه‌ها هر روز به بهانه‌ای خودروی پراید سفید رنگ خواهرش را قرض می‌گرفت و سپس با تعویض پلاک آن با پلاکی جعلی که از قبل تهیه کرده بودیم درشرق تهران به پرسه زدن درخیابان‌ها می‌پرداختیم تا سوژه مناسبی را شکار کنیم.

متهم ادامه داد: بعد از شناسایی طعمه او را به‌عنوان مسافر سوار خودرو کرده ودر یک موقعیت مناسب با تهدید چاقو اقدام به اخاذی  می‌کردیم.

قاضی جعفری در ادامه به همشهری گفت: تحقیقات درباره این پرونده هنگامی آغاز شد که بیست و پنجم فرودین ماه، ماموران پلیس در برابر ۲ شکایت مشابه قرارگرفتند که شکات آنها مدعی بودند در دام ۳ جوان زورگیر گرفتار شده‌اند و سارقان با تهدید چاقو اقدام به ربودن کیف دستی و تمام اموال با ارزش آنها کرده‌اند که با انجام بررسی‌ها مشخص شد سارقان هر ۲ مورد اعضای یک باند هستند و به این ترتیب محدوده سرقت‌ها تحت کنترل قرار گرفت و سرانجام ۳ سارق جوان هنگامی که قصد سوار کردن طعمه دیگری را داشتند در محاصره قرار گرفتند.

وی افزود: متهمان روزگذشته در بازجویی‌های اولیه به ۲۰ فقره زورگیری درمدت ۲۰ روزاعتراف کردند.

شاکیان بیایند

قاضی رضا جعفری با اعلام این خبرازشهروندان خواست درصورتی که در دام متهمان که سوار بر پراید سفید طعمه‌های خود را شکار می‌کردند گرفتار شده اند، به دادسرای جنایی تهران در خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.

کد خبر 48783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز