یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث: چندی قبل زمانی که کارآگاهان پلیس آگاهی ورامین در جریان سرقت‌های مسلحانه از دامداری‌های مختلف اطراف این شهر قرار گرفتند، تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند

آنها در بررسی‌ها اولیه به تحقیق از مالباختگان پرداخته و متوجه شدند تمامی این سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند مسلح صورت می‌گیرد که شبانه قدم به دامداری‌ها گذاشته و با تهدید سلاح و بستن دست و پای نگهبانان یا با سوراخ کردن دیوار دامداری اقدام به سرقت دام‌ها می‌کردند.

با توجه به گستردگی فعالیت این باند، کارآگاهان دامداری‌هایی که احتمال می‌رفت سارقان مسلح به آنجا حمله ور شوند را تحت کنترل نامحسوس خود درآوردند و پس از مراقبت‌های شبانه روزی، شامگاه 27 بهمن‌ماه گذشته، متوجه 3 مرد مسلح شدند که برای سرقت وارد یک دامداری  شده بودند.

با آغاز عملیات ضربتی، 2 نفر از متهمان که فرهاد و محمد نام داشتند توسط ماموران دستگیر شدند اما سومین سارق که مسلح به سلاح گرم بود توانست با استفاده از تاریکی شب و تیراندازی به سوی ماموران از محل بگریزد.

با انتقال 2 سارق جوان به اداره آگاهی، بازجویی اولیه از آنها آغاز و مشخص شد فرهاد یک مجرم سابقه‌دار است که یک سال قبل از زندان کاشان فرار کرده و فعالیت مجرمانه‌اش را از سر‌گرفته است. این مرد با اعتراف به 14 فقره سرقت از دامداری‌ها در شهرهای مختلف گفت که در جریان این سرقت‌ها، او  و همدستانش علاوه بر سرقت 15 میلیون تومان زیورآلات زنانی که همراه شوهرانشان در دامداری‌ها حضور داشتند، چند نفر از آنها را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.  وی همچنین مدعی شد سرکردگی باند را فردی به نام سعید به‌عهده دارد که سال‌هاست در زمینه سرقت‌ احشام و اماکن فعالیت دارد.

با این اعتراف، کارآگاهان در ادامه ردیابی‌های خود متوجه شدند سردسته باند بیش از 28 سال است که تحت تعقیب پلیس قرار دارد اما هرگز به دام ماموران نیفتاده است.
 در حالی که کارآگاهان با شناسایی سرکرده باند دستگیری وی را در دستور کار خود قرار داده بودند، پلیس متوجه شد چند روز دیگر قرار است مراسم عروسی یکی از بستگان این مرد سابقه دار برگزار شود.

از آنجایی که احتمال می‌رفت سعید نیز در این مراسم حضور یابد، ماموران وارد عمل شده و شامگاه 26 فروردین با شناسایی محل برگزاری مراسم عروسی که در منطقه گلستان رباط کریم بود آنجا را تحت مراقبت نامحسوس قرار دادند. وقتی آنها متوجه حضور متهم فراری در این مراسم شدند، عملیات دستگیری وی را آغاز کرده و پس از 3 ساعت درگیری مسلحانه موفق شدند سارق سابقه‌دار را به همراه 3 نفر از همدستانش دستگیر کنند.

سعید پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه سرقتی شد اما در جریان تحقیقات تخصصی ماموران پلیس لب به اعتراف گشود و گفت: از 15 سالگی وارد باندهای سرقت شدم. چند سالی از شروع سرقت‌ها نگذشته بود که توانستم با تشکیل باندهای مختلف در شهرستان‌های قم، اردبیل، خلخال، سمنان، کاشان و یزد فعالیتم را گسترش دهم اما سرانجام پس از 28 سال سرقت توسط ماموران دستگیر شدم. سردار علیرضا اکبرشاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری این سرکرده خطرناک گفت: تا کنون 15‌نفر از همدستان این سارق خطرناک دستگیر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص دیگر فعالیت مجرمانه آنها ادامه دارد.

کد خبر 49394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز