مصرف لبنیات برای حفظ سلامت بدن بسیار ضروری است و در هرم مواد غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد. باید و نبایدهایی در مصرف این ماده غذایی باارزش وجود دارد که باید بدانیم. 

لبنيات - شير - تغذيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدمرتضی مصطفوی متخصص تغذیه درباره میزان مصرف شیر و ماست در سبد روزانه غذایی گفت: می‌توانیم مصرف شیر و ماست را جایگزین یکدیگر کنیم مثلاً مصرف یک لیوان شیر دقیقاً مانند یک لیوان ماست است.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنیم لبنیات به صورت منظم مصرف شود؛ چراکه ما شاهد پوکی استخوان در خانم‌های جوان نیز هستیم در نتیجه باید ماست، شیر، دوغ، پنیر و کشک پاستوریزه استفاده شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: یک لیوان ماست به جای یک لیوان شیر، دو لیوان دوغ به جای یک لیوان شیر و سه‌چهارم یک لیوان کشک پاستوریزه را می‌توان به جای مصرف یک لیوان شیر مورد استفاده قرار داد.

صفوی در مورد مصرف شیر به صورت ناشتا در ابتدای صبح یا مصرف آن در انتهای شب گفت:‌ خوردن شیر اگر با معده فرد سازگار باشد، تفاوتی در زمان مصرف نمی‌کند و می‌توان شیر را در صبح به صورت ناشتا یا شب نیز استفاده کرد.

وی افزود: البته به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌کنیم لبنیات و ماست را همراه غذا مصرف نکنند و حداقل نیم‌ساعت تا یک ساعت بعد از صرف غذا از لبنیات و ماست استفاده کنند؛ چراکه برای آن‌ها مضر است.

این متخصص تغذیه توضیح داد: مصرف ماست همراه با گوشت مشکلی ندارد؛ چراکه مصرف لبنیات با مواد غذایی دارای آهن «هِم» ایجاد مشکل نمی‌کند.

کد خبر 485142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha