موزه چارلز دیکنز در لندن، گنجینه‌های بیشتری از این نویسنده به مجموعه خود اضافه می‌کند؛ از جمله شیوه‌های مهمان‌داری دیکنز و یک پرتره که گمان می‌شد گم شده است.

موزه دیکنز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی آثاری چون الیور تویست و آرزوهای بزرگ، در یادداشت‌هایش به شیوه‌های اداره مهمانی‌های شام اشاره کرده است و اینکه هر نوشیدنی چطور و چه وقت باید سرو شود.

مجموعه‌ای ارزشمند از نامه‌ها، دست‌نوشته‌ها، وسایل شخصی و نسخه‌های خطی رمان‌های دیکنز در موزه چارلز دیکنز در لندن نگهداری می‌شود. 

مدیر موزه گفت که به آن‌ها این فرصت داده شد تا وسایلی را از یک مجموعه خصوصی در امریکا انتخاب کنند: «این یک گنج بزرگ بود. چیزی که یک بار در طول حیات موزه رخ می‌دهد.»

به گفته مدیر موزه نامه‌های دیکنز چه آن‌ها که چاپ شده‌اند و چه آن‌هایی که تاکنون منتشر نشده‌اند، معمولا نوشته‌هایی در لحظه، پر شور، بامزه و با توصیفاتی درخشان است و شما می‌توانید دیکنز واقعی را پشت آن‌ها ببینید.

این نامه‌ها درباره ازدواج، روابط، سفر به امریکا و زمانی است که با ویکی کالینز رمان‌نویس و نمایش‌نامه انگلیسی در کوه گیر کرده بود. برخی عبارت‌هایی که او استفاده کرده‌، مدرن است و از حال و هوای ویکتوریایی دور. برخی نامه‌هایش، توصیف اندوهی است که او در اثر مرگ زودهنگام خواهرزن ۱۷ ساله‌اش گرفتار آن شد.  

مجموعه جدیدی که به موزه می‌آید، شامل یک پرتره ناتمام از دیکنز اثر ساموئل لورنس با تکنیک گچ پاستل است که گمان می‌رفت گم شده است. این پرتره به همراه مجموعه‌ای از نامه‌ها، گزیده‌ای دست‌نویس از رمان «‌دیوید کاپرفیلد»، نسخه‌های اصلی طراحی‌هایی از «‌جرج کروکشنک» ‌تصویرگر مشهور آثار «دیکنز»، مجموعه‌ای از لوازم‌تحریر و کتاب‌های این نویسنده چندی پیش در یک حراجی واقع در ایالات‌ متحده به قیمت ۲.۳ میلیون دلار خریداری شد.

بنیان‌گذار این موزه مارک دیکنز، نوه‌بزرگ چارلز، درباره این گنجینه گفت: این خرید بسیار مهم بود. این موزه مجموعه‌ای درخشان از چیزهایی مربوط به دیکنز را در خود جای داده است؛ چیزهایی بسیار حیرت‌انگیز که ما را به دیکنز به عنوان یک انسان و شخصیتش به عنوان یک نویسنده و همین‌طور احساسات، خانواده و دوستانش نزدیک می‌کند.

موزه دیکنز، خانه‌ای است در لندن که او در سال ۱۸۳۷ با خانواده‌اش به آن نقل مکان کرد. 

نوشت‌افزار طلایی دیکنز که هم خودکار است هم مداد
مجموعه‌ای که موزه جمع‌آوری کرده شامل ۱۴۴ نامه دست‌نویس از دیکنز است
تصویرگری‌های جرج کروکشنک بر رمان‌های دیکنز. (سمت چپ) فاگین رمان الیورتوییست در زندان
قاب‌ سمت چپ، حاوی موی دیکنز است و متعلق به مری هوگارث (خواهرزن دیکنز) 
​​​​​​قاب سمت راست، حاوی موی مری هوگارث است و متعلق به دیکنز

کد خبر 483152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha