همشهری آنلاین: سخنگوی دولت با بیان اینکه تا زمان مصاحبه‌اش (شنبه ۱۷ فروردین) با خبرنگاران از تغییرات کابینه اطلاع نداشته‌ است، اعلام کرد که وزیران اموراقتصاد و دارایی و کشور تغییر می‌کنند.

غلامحسین الهام که در نخستین مصاحبه مطبوعاتی‌اش در آغاز سال جدید خبر تغییر تعدادی از وزرا را دروغ سیزده اعلام کرده بود[ بیشتر] چهارشنبه (۲۱ فروردین) در مصاحبه با ایرنا، اعلام کرد که از این موضوع خبر نداشته است.

وی همچنین گفت که در مصاحبه با خبرنگاران هرگز از واژه دروغ سیزده استفاده نکرده است.

یک روز بعد از تکذیب خبر تغییر تعدادی از وزرا، رییس‌جمهور در وبلاگ شخصی خود با تایید این تغییرات، آن را در راستای نوآوری ذکر کرد. [بیشتر]

غلامحسین الهام در خصوص این ناهماهنگی گفت: بنده تا روز یکشنبه از این تغییرات اطلاعی نداشتم، هر چند خبر احتمال تغییرات در برخی سایت‌ها از روز پنجشنبه منتشر شده بود ولی در جلسه طولانی روز پنجشنبه هیات دولت و استانداران که از صبح تا بعداز ظهر ادامه داشت همه آقایانی که در مورد آنها شایعه مطرح بود بطور فعال حضور داشتند و حتی آقای دانش جعفری در آن جلسه ضمن ارائه گزارشی از سرمایه‌گذاری در کشور، برنامه‌های وزارت اقتصاد را برای هماهنگی و کمک به استانها جهت جذب بیشتر سرمایه‌گذاری تشریح کردند که به این موضوع در مصاحبه هم اشاره کردم.

وی ادامه داد: ضمن آنکه صبح روز شنبه تلاش کردم آقای رئیس جمهوری را به روال سایر روزها که نشست خبری دارم و قبل از مصاحبه در ملاقات کوتاه خدمت ایشان میرسم، ملاقات کنم اما ایشان شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت را در برنامه داشتند و ملاقات و گفت‌وگوی تلفنی هم میسر نشد، به هر صورت تغییرات تا زمان مصاحبه اینجانب قطعی نشده بود.

سخنگوی دولت اظهارداشت: آنچه اکنون قطعی است اراده تغییر در دو وزارتخانه است که آقای رئیس جمهور روز یکشنبه به من گفتند که با دو تن از همکاران خود در دولت شخصا صحبت کرده و نظر خود را با آنان در میان گذاشته اند و از آنان خواسته اند در جای دیگری به دولت کمک کنند.

الهام در خصوص وزرایی که قرار است در جای دیگر خومت کنند و به عبارت دیگر از کابینه خارج خواهند شد، گفت: در وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و کشور جابجایی انجام خواهد شد و ان شاء‌الله از خدمات این همکاران عزیز دولت در جای دیگری استفاده می‌شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش چه کسانی جایگزین آنها خواهند شد؟ تصریح کرد: این از اختیارات رئیس جمهوری است که سرپرست تعیین کند تا زمانی معرفی وزیر جدید به مجلس، من هم نمی‌دانم چه کسی معرفی می‌شود، کمی صبر کنید رسما اعلام می‌شود.

وی در در خصوص اینکه آیا وزیران پیشنهادی جدید به مجلس هشتم معرفی میشوند، گفت: بهتر است صبر کنیم. به هر حال قانون اساسی سه ماه اداره وزارتخانه‌ها را با سرپرست ممکن می‌داند.

کد خبر 48263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز