چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: غلامحسین الهام در نامه‌ای به رییس‌جمهوری برای کناره‌گیری از مسئولیت‌های دولتی اعلام آمادگی کرد.

دکتر غلامحسین الهام ، ‌در نامه‌ای به رییس‌جمهور با بیان این که تصدی همزمان وی به عنوان حقوقدان شورای نگهبان و وزیر دادگستری،‌ هر دو با رای مستقیم نمایندگان مجلس هفتم صورت گرفته است، به مصوبه اخیر مجلس و آن چه آن را تلاش‌های صدا و سیما برای تایید و تبلیغ آن خواند اشاره و تاکید کرد: " اگر چه هنوز نظر شورای نگهبان درباره این مصوبه اعلام نشده، ‌به این منظور که رویه سی ساله که هیچگاه بر آن خدشه نشده، شکسته نشود و شاید با کناره‌گیری اینجانب از مسئولیت‌های دولتی ،‌ مجلس محترم از صرف وقت فراوان در به هم زدن معیار‌های تثبیت شده، منصرف شود، ‌آمادگی خود را برای کناره گیری از مسئولیت‌های دولتی اعلام می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، متن کامل نامه دکتر غلامحسین الهام به دکتر احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الولایات مضامیر الرجال»

حکومت میدان مسابقه مردان ا‌ست " نهج‌البلاغه -حکمت 441"

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

چنانکه استحضار دارید اینجانب در تاریخ 7 / 4 / 83 با اکثریت مطلق آرای نمایندگان مجلس هفتم به عنوان حقوقدان شورای نگهبان منصوب شده و در تاریخ 25 / 11 / 85 از همین مجلس و در عین عضویت در شورای نگهبان به عنوان وزیر داگستری رأی اعتماد گرفته‌ام.

بلافاصله بعد از اخذ رأی اعتماد برای پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان به کمیسیون قضایی مجلس احضار و در مورد عضویت همزمان در دولت و شورای نگهبان بر مبنای اصل 141 قانون اساسی مورد سؤال قرار گرفتم. پاسخ اینجانب به سؤالی که مرتبط با وظایف وزیر دادگستری نبود، مورد تأیید اکثریت قاطع اعضای کمیسیون واقع شد.

حافظه ملت ایران گواهی می‌دهد که در طول قریب سی سال نظام جمهوری اسلامی، پیوسته حقوقدانان شورای نگهبان در قوه مجریه یا قضائیه، در سطوح عالی مدیریتی از وزارت، معاون اول، معاون نخست‌وزیر، مشاور رییس‌جمهور، معاون رییس قوه قضائیه، مشاور قوه قضائیه، قاضی عالی رتبه و امثال آن، همزمان عضویت داشته‌اند و این امر در مورد همه حقوقدانان در طول این مدت بلااستثناء صادق بوده است و تا کنون تردید و یا تشکیکی در مغایرت این امر با اصل 141 قانون اساسی وجود نداشته است.

مع‌الوصف بعد از انتصاب اینجانب به وزارت دادگستری و به ویژه انجام وظیفه به عنوان سخنگوی دولت، انتقاد و یا تبلیغات مخرب از سوی رسانه‌های منتقد و مخالف دولت، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اوج گرفت، به خصوص تبلیغات صدا و سیما، شبهات فراوانی در اذهان ایجاد کرد؛ به نحوی که مجلس در مورد اینجانب مبادرت به وضع قانون نمود و سیمای جمهوری اسلامی بر این شأن تصویب، تصریح کرد.

نسبت اینجانب با دولت کریمه و خدمتگزار ، نسبتی اعتقادی است . حمایت و محبوبیت وسیع مردمی جنابعالی متکی بر گفتمان شماست که گفتمان امام راحل (ره) و احیای آرمانهای بلند انقلاب اسلامی به ویژه عدالت است.

حمایت مقام معظم رهبری مدظله از این گفتمان ، قوی‌ترین و بی‌سابقه‌ترین حمایت گفتمانی و فکری نسبت به همه دولت‌ها ،‌تا کنون است. این امر مسئولیت همگان را ‌در تقویت و حمایت این دولت مضاعف می‌کند. روحیه استکبارستیزی ، ‌حق جویی و عدالت‌خواهی توحید محور ، شجاعت و صراحت ، منطق و استدلال ، ‌از جنابعالی به عنوان نماینده ملت بزرگ و عظیم ایران اسلامی ،‌ چهره‌ای محبوب و با نفوذ در عرصه جهانی ساخته که موجب عزت و سربلندی تاریخی کشوری است که نظام آن ودیعه امام راحل و مبتنی بر خون پاک هزاران شهید مخلص است.

اینجانب حمایت و هر نوع تلاش برای ترویج و بسط و تحکیم چنین آرمانی الهی و اسلامی را برای خود افتخار و آن را جهادی عقیدتی می‌دانم که در برابر این عظمت « سر و جان را نتوان گفت که مقداری هست.»

این موضوع اختصاص به حضور در دولت و مسئولیتی که جز امانت و میدان آزمون آدمیان نیست، ‌ندارد . در هر جا و با هر امکانی خود را سرباز عقیدتی چنین جبهه‌ای می‌دانم.

اینک که این مصوبه از تصویب مجلس گذشته ، اگر چه هنوز ، نظر شورای نگهبان در مورد آن اعلام نشده ،‌ به این منظور که رویه سی ساله که هیچگاه بر آن خدشه نشده ، ‌شکسته نشود و شاید با کناره‌گیری اینجانب از مسئولیت‌های دولتی مجلس محترم از صرف وقت فراوان در بهم زدن معیار‌های تثبیت‌شده ، ‌منصرف شود ، ‌آمادگی خود را برای کناره گیری از مسئولیت‌های دولتی اعلام می‌دارم . از خداوند متعال توفیق پایداری بر مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و حرکت در خط امام و رهبری و حسن عاقبت مسئلت دارم.

دوام عزت و پایداری و توفیق شما را در خدمت، از حضرت احدیت آرزومندیم.

غلامحسین الهام
وزیر دادگستری و سخنگوی دولت

کد خبر 48951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز