همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد اعلام خبر جدید هسته‌ای از جانب رئیس‌جمهوری مبنی بر آغاز نصب 6000 سانتریفیوژ در نطنز، واکنش‌های منفی کشورهای غربی مخالف برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را در پی داشت.

وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به اعلام این خبر ،مدعی شد چنانچه ایران به نادیده‌گرفتن درخواست‌ها برای توقف برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد، باید تحریم‌های این کشور تشدید شود. به گزارش رویترز، برنارد کوشنر در نشستی خبری با بیان اینکه تلاش‌ها برای گفت‌وگو با ایران به شکست انجامیده است، ادعا کرد که باید در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران نگران و هوشیار بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، گرگوری شولتی، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در واکنش به خبر آغاز نصب 6000 سانتریفیوژ گفت که اعلام این خبر به معنای بی‌اعتنایی به خواست‌های بین‌المللی است. اما اعلام خبر پیشرفت‌های هسته‌ای علاوه بر برانگیختن واکنش‌های مقام‌های رسمی کشورهای غربی، انعکاس گسترده‌ای نیز در رسانه‌های خارجی داشت.

علاوه برمحافل سیاسی، تقریبا همه رسانه‌های مطرح منطقه‌ای و بین‌المللی مانند بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، نووستی، یونایتدپرس، گاردین، اینترنشنال هرالد تریبیون، شینهوا، گلف‌نیوز، بلومبرگ، الجزیره و... خبر پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را در میان مهم‌ترین خبرهای خود مورد توجه قرار دادند.

کد خبر 48185

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز