چگونه بفهمیم فردی دروغ می‌گوید؟ از کجا فرد دروغگو را تشخیص دهیم؟ روزانه ما با افراد زیادی صحبت می‌کنیم، برخی از این صحبت‌ها روزمره هستند و اهمیت بالایی ندارند. اما بعضی دیگر بسیار ارزشمندند و تاثیر مستقیم روی زندگی ما دارند. در هر یک از این شرایط برای ما مهم است که شخص مقابل راست بگوید و سر ما کلاه نگذارد.

زبان بدن - دروغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هاوکن‌یو،‌ برای تشخیص موردی که فردی در حال دروغ گفتن یا پوشاندن حقیقت است، کار سختی پیش رو ندارد، شما با دانستن چند مورد می‌توانید تا درصد بالایی تشخیص دهید که آیا شخصی به شما دروغ می‌گوید یا نه؟

بیشتر بخوانید: چطور بفهمیم کسی به ما دروغ می‌گوید؟

  • برای شناختن یک فرد دروغگو به ویژگی‌های زیر دقت کنید:

۱-  حرکات سر

به حرکات ناگهانی سر فرد مقابل دقت کنید مخصوصا هنگامی که سوالی را به طور مستقیم از او می‌پرسید به واکنش او توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۲-  تنفس

هر دروغی واکنش‌های مخصوص به خود را دارد. به حالت شانه‌ها و صدای فرد دقت کنید. او شانه را به بالا پرتاب می‌کند و صدایش و سخن‌هایش نامفهوم و لرزان است. هنگامی که شخص دروغ می‌گوید، بر اثر استرس ضربان قلبش بالا می‌رود. البته این ویژگی‌ها در انسان‌های مضطرب نیز احساس می‌شود.

۳-  تکرار

وقتی شخصی می‌خواهد شما را متقاعد کند که شما حرف‌هایش را باور کنید از تکرار استفاده می‌کند تا شما توجه خاصی به آن موضوع داشته باشید. این شگرد افراد برای دروغ گفتن است.

۴-  اطلاعات زیاد

افراد دروغگو سعی می‌کنند با بیان اطلاعات زیاد شما را متقاعد کنند که راست می‌گویند. این افراد معمولا وقتی که شما از آنها سوال نپرسیده‌اید، شروع به سخن گفتن می‌کنند.

۵- پوشاندن دهان بعد از دروغ

کسی که دروغ می‌گوید معمولا دهانش را با دستش می‌پوشاند و سعی دارد خود را از شما مخفی کند.

۶-  پوشاندن نقاط آسیب‌پذیر

کسی که دروغ می‌گوید سعی دارد نقاط آسیب‌پذیر بدن را مانند گلو، سر، سینه و شکم را بپوشاند. معمولا وقتی دروغگو یک ایده مخالف نظر خودش را می‌شنود، گلوی خود را می‌خاراند. 

۷- بی‌قرار بودن پاها هنگام دروغ گفتن

هنگام صحبت افراد دروغگو پای خود را تکان می‌دهند و هنگامی که هنگام صحبت راه می‌روید، سعی می‌کنند سرعت راه رفتن را بیشتر کنند.

۸-  سخت صحبت کردن

هنگامی که یک شخص در حال دروغ گفتن است، صحبت کردن برای او سخت است و زبان در دهانش خشک می‌شود که مبادا حفی بزند که با مطالب قبل تناقض داشته باشد.

۹-  کم پلک زدن 

فرد دروغگو سعی می‌کند ارتباط چشمی کمی داشته باشد و کم پلک می‌زند.

کد خبر 478248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صفری IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    13 5
    چگونه بدانیم حكومت ها دروغ نميگويند