کارت حافظه یکی از مهم‌ترین لوازمی است که باید برای عکاسی به همراه داشته باشیم و خیلی از ما حداقل یک‌بار با مشکلات کارت حافظه مواجه شده‌ایم. در این مطلب ۸ نکته‌ای که باعث می‌شوند مشکلات کارت حافظه به حداقل میزان ممکن برسند، بررسی شده است.

كارت حافظه - دوربين - تكنولوژي - عكاسي

به گزارش همشهری آنلاین، کارت حافظه یک وسیله ذخیره‌سازی است که داده‌های عکسی که با استفاده از دوربین دیجیتالی می‌گیرید، روی آن ثبت می‌شود. کارت حافظه معمولا به صورت مربع یا مستطیل است و درون یک اسلات که در دوربین تعبیه شده، قرار می‌گیرد. پس از پایان کار، می‌توانید کارت حافظه را از دوربین خارج و آن را به کامپیوتر متصل کنید تا عکس‌های خودتان را ببینید، ویرایش یا ذخیره کنید. کارت حافظه انواع مختلفی دارد و براساس نیازها، نوع دوربین و مدل آن می‌توانید یک کارت حافظه مناسب را انتخاب کنید. کارت حافظه یک تکنولوژی منحصر به فرد است اما باید با دقت از آن استفاده کنید تا مشکلات کمتری برای این تکنولوژی بی‌نظیر رخ دهد. با انجام چند کار ساده می‌توانید مشکلاتی را که ممکن است برای کارت حافظه به وجود بیاید از بین ببرید. «نورنگار» به نقل از Digital photography school به نکاتی پرداخته که مشکلات کارت حافظه را به حداقل میزان ممکن می‌رساند که در ادامه می‌خوانید. به این ترتیب می‌توانید تمام تمرکز خودتان را روی عکاسی قرار دهید و دیگر نگران مشکلات کارت حافظه نباشید.

یکی از اتفاقاتی که ممکن است به خاطر کارت حافظه خراب رخ دهد

۱- از یک کارت‌ریدر خوب استفاده کنید

کارت حافظه در انواع مختلفی عرضه می‌شود و بسته به نوع، کیفیت و مشخصات هر کارت حافظه نیز می‌تواند متفاوت باشد. این موضوع برای کارت‌ریدر نیز صدق می‌کند. کارت ریدر وسیله‌ای است که داده‌ها را از کارت حافظه به کامپیوتر شما منتقل می‌کند. با این‌که انتخاب این وسیله به نظر خیلی ساده می‌‎رسد اما ممکن است یک کارت‌ریدر بی‌کیفیت، به فایل‌های شما آسیب برساند. به همین خاطر خرید یک کارت‌ریدر خوب می‌تواند خیلی از فشارهای ممکن را از روی شما بردارد.

۲- یک کارت حافظه با کیفیت بخرید

خرید یک کارت حافظه خوب، کلید محافظت از عکس‌های شماست. با این‌که کارت حافظه‌های باکیفیت ممکن است خیلی گران‌قیمت باشند، یک کارت حافظه ارزان‌قیمت می‌تواند تمام تلاش‌های شما را بر باد دهد. برندهایی مانند SanDisk و Lexar بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. از خرید کارت حافظه‌هایی که قیمت آنها خیلی ارزان‌تر از قیمت بازار است خودداری کنید.

به خاطر خرید کارت حافظه بی‌کیفیت، این عکس قابل استفاده نیست

۳- قبل از خارج‌کردن کارت حافظه آن را Eject کنید

با این‌که به نظر می‌رسد می‌توانید کارت حافظه را بدون Eject کردن از کامپیوتر جدا کنید، این کار ممکن است تمام عکس‌های شما را از بین ببرد. Eject نکردن کارت حافظه در برخی مواقع باعث از بین رفتن داده‌های شما و یا حتی خراب شدن آن می‌شود. برای از بین بردن این مشکلات بهتر است قبل از جدا کردن کارت حافظه از کامپیوتر آن را Eject کنید.

۴- قبل از خارج‌کردن کارت حافظه از دوربین، آن را خاموش کنید

یکی از روش‌های ساده دیگری که می‌توانید مشکلات کارت حافظه را با استفاده از آن کاهش دهید، این است که قبل از خارج کردن مموری‌کارت، دوربین خودتان را خاموش کنید. خارج‌کردن کارت حافظه در حالی که دوربین هنوز روشن است می‌تواند باعث ایجاد وقفه در پروسه Write یا نوشتن اطلاعات شود و عکس‌های شما خراب شوند. علاوه بر این، از عکاسی در مواقعی که باتری دوربین کم است خودداری کنید. در صورتی که دوربین حین پروسه Read یا Write خاموش شود، ممکن است به تمام اطلاعات روی کارت حافظه آسیب برسد.

۵-  کارت حافظه را به صورت کامل پر نکنید

در صورتی که هنوز کارت حافظه فضا داشته باشد چرا نباید از آن استفاده کرد؟ حقیقت این است که درست مانند هارد درایو کارایی یک مموری‌کارت که حافظه آن تقریبا پر شده باشد نیز کاهش خواهد یافت و این موضوع ممکن است به عکس‌های شما آسیب برساند. برای جلوگیری از چنین مشکلی، یک کارت حافظه با ظرفیت بیشتر تهیه کنید، مراقب تعداد عکس‌هایی که می‌گیرید باشید، بیش از ۸۵ یا ۹۰ درصد ظرفیت کارت حافظه را پر نکنید و همیشه یک کارت حافظه یدکی داشته باشید.

۶- قبل از تغییر دوربین، کارت حافظه را فرمت کنید

استفاده از یک کارت حافظه در دوربین‌های مختلف، بدون فرمت کردن آن می‌تواند مشکلاتی برای آن ایجاد کند و باعث شود تمام داده‌های کارت حافظه از بین بروند. در صورتی که قصد دارید از یک دوربین جدید استفاده کنید، بهتر است کارت حافظه را فرمت کنید یا از یک کارت حافظه جدیدتر استفاده کنید.

۷-  فایل‌ها را داخل دوربین حذف نکنید

در مواقعی که یک عکس را دوست ندارید، ممکن است بخواهید آن را همان‌جا و داخل دوربین حذف کنید اما به خاطر داشته باشید که حذف عکس داخل دوربین، ممکن است باعث خراب شدن تمام داده‌های شما شود. همچنین این کار ممکن است خیلی وقت شما را بگیرد. به همین خاطر قبل از این‌که محتوای کارت حافظه را پاک کنید، آنها را به کامپیوتر انتقال دهید.

۸-  کارت حافظه را قبل از استفاده فرمت کنید

شما زمانی که می‌خواهید یک پروژه جدید را شروع کنید، به کارت حافظه‌ای نیاز خواهید داشت که فضای زیادی برای خواندن/نوشتن داده‌های جدید داشته باشد. به همین منظور بهتر است قبل از استفاده کارت حافظه را از طریق دوربین فرمت کنید. استفاده از گزینه Format در منوی دوربین کارت حافظه را تخلیه می‌کند و آن را برای ذخیره عکس‌های جدید آماده خواهد کرد. همچنین فرمت‌کردن کارت حافظه قبل از شروع عکاسی امکان این‌که عکس‌های جدید را با داده‌هایی که قبلی روی کارت حافظه اشتباه بگیرید تا حدود زیادی از بین خواهد برد.

کد خبر 469080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha