همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بر عزم کشورش برای انجام تعهدات خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ریانووستی به نقل از یک عضو هیات روسیه در اجلاس سران شورای روسیه - ناتو در بخارست اعلام داشت که ولادیمیر پوتین روز جمعه (16 فروردین) در این اجلاس گفت : بطور کامل تعهدات خود را در قبال شرکای ایرانی برای توسعه برنامه هسته‌ای ایران برای اهداف صلح آمیز انجام داده‌ایم و مصمم به اجرای تعهدات خود در این زمینه هستیم.

وی افزود: این امر شامل تحویل سوخت هسته‌ای به ایران هم می‌شود. رییس جمهوری روسیه گفت: آماده‌ایم در این راستا با توجه به منافع قانونی ایران برای توسعه فناوریهای پیشرفته و نیز رفع نگرانیهای جامعه بین‌المللی ازلحاظ عدم انتشار سلاح اتمی به تلاش‌های خود ادامه دهیم.

پوتین با تاکید بر توجه کشورش به نگرانیهای جامعه بین‌المللی در مورد برنامه اتمی ایران گفت: تاکنون با تمام شرکت‌کنندگان این روند تا حصول توافق در زمینه قطعنامه شورای امنیت در مورد ایران همکاری سازنده کردیم. رییس جمهوری روسیه در ادامه سخنانش بر خودداری از سیاست به بن بست کشاندن ایران تاکید کرد.

وی افزود: بعید بنظر می‌رسد که ایران بتواند به آمریکا حمله کند. پوتین گفت: بجای اعمال فشار بر ایران ، باید رویکرد مثبتی برای حل این مساله یافت.

کد خبر 47641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز