همشهری آنلاین: وزارت خارجه اظهارات بوش در خصوص توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران را تلاشی نامعقول و فرصت‌طلبانه از سوی دولت آمریکا برای برهم زدن ثبات موجود در منطقه دانست.

به گزارش مهر، سید محمدعلی حسینی با اشاره به روابط تاریخی، متین و همه جانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های همسایه، خاطرنشان کرد : مناسبات دوستانه و روبه رشد جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، بیانگر این واقعیت است که ثبات موجود در میان کشورهای منطقه از تمامی مولفه‌های آرامش بخش برخوردار بوده و اقدامات مداخله جویانه و بی‌ربط دیگران نمی‌تواند هیچ خللی در آن ایجاد کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران جنبه دفاعی داشته و درخدمت ثبات و امنیت منطقه است و استقبال کشورهای همسایه بویژه ترکیه از همکاری‌های امنیتی و مبارزه مشترک علیه تروریسم منطقه‌ای ، بهترین گواه براین امر است.

حسینی افزود: اتخاذ این قبیل سیاست‌های تشنج آفرین در دوره ریاست جمهوری کنونی آمریکا موجبات افزایش بحران‌های سیاسی ، امنیتی و اقتصادی دردنیا را فراهم ساخته وتشدید مشکلات فزاینده سیاسی و اقتصادی مردم آمریکا و تنفر روز افزودن افکار عمومی جهان از آمریکا را در پی داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین، بوش در سخنرانی خود در اجلاس سران ناتو در رومانی از توان موشکی ایران به عنوان یک تهدید نام برده بود.

کد خبر 47577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز