همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، بیانیه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپایی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی را عجولانه و با اغراض سیاسی، فرصت‌طلبانه و غیرقابل قبول دانست و آن را محکوم کرد.

سید محمدعلی حسینی، صدور بیانیه و ارائه ارزیابی از انتخابات را در شرایطی که هنوز نتایج نهایی و رسمی تمامی حوزه‌های انتخابیه اعلام نشده و پروسه شمارش آرا به پایان نرسیده را مایه تعجب خواند و تاکید کرد: بهتر بود ریاست اتحادیه اروپایی به جای انتشار این قبیل پیش داوری های شتابزده و مغرضانه به بررسی پیام‌های متعدد نتایج انتخابات دموکراتیک ملت بزرگ ایران برای اروپا و اصلاح رویکردهای ناعادلانه و غیرسازنده خویش بپردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با رعایت کلیه مفاد قانون اساسی و دیگرقوانین موضوعه کشور که توسط اکثریت قاطع ملت ایران مورد تایید قرارگرفته است در کمال صحت، سلامت و آرامش و حضور فراگیر رسانه‌های مختلف خارجی برگزارشد.

حسینی مشارکت بیش از چهارهزارو هفتصد و پنجاه کاندیدا در سراسر کشور برای انتخاب ‪ ۲۹۰‬ نماینده مجلس را نشانگر حضور گسترده کاندیداها با سلیقه‌ها و گرایشهای مختلف دانست و افزود: این قبیل کم بینی‌ها و اقدامات مداخله جویانه در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند و خللی در عزم راسخ آنها ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: شایسته است ریاست اتحادیه اروپا به نتایج برخاسته از آرا و اراده مردم ایران احترام گذارده وکژروی و انگیزه‌های بدخواهانه را کنار گذارد.

کد خبر 46694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز