سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه سیاسی: رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتمادملی با ارسال نامه‌ای به سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران نسبت به آنچه مصادره و محاصره خاتمی توسط چند تن خوانده، هشدار داده‌است.

رسول منتجب‌نیا در نامه خود از خاتمی به خاطر آنچه فروختن یاران واقعی امام و دوستان دیرین و ریشه‌دار خود نامیده، گلایه کرده و از او خواسته است همراه با برادران عزیز، لایق و مخلص خود چون مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتمادملی، افراد و تشکل‌های سیاسی جریان دوم خرداد را برای پیشگیری از خطرها و آفت‌ها تقویت کند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در این نامه که در دومین روز سال جدید نگاشته شده، یادآور شده که چند روز پیش از آن، نامه‌ای چهار صفحه‌ای را به‌طور خصوصی به محمد خاتمی که اینک ریاست مجمع روحانیون مبارز را بر عهده دارد، ارسال کرده است.

با اینکه درباره محتوای نامه خصوصی منتجب‌نیا چیزی منتشر نشده اما احتمالاً آن را باید نسخه مفصل‌تر متنی دانست که هم‌اکنون به‌طور علنی در اختیار افکار عمومی قرار گرفته و در آن از محمد خاتمی خواسته شده است تا حساب خود را از کسانی که به اختصار «آنان» نامیده شده‌اند، جدا کند.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت ایران اسلامی را احتمالاً باید از جمله گروه‌هایی دانست که سیدمحمد خاتمی در نامه رسول منتجب نیا، از داشتن رابطه با آنان برحذر داشته شده است.

اسفند گذشته مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی هم در نشستی با خبرنگاران، در تلاش برای جدا کردن حساب سید محمد خاتمی از برخی گروه‌های اصلاح‌طلب که این روزها خود را اصلاح‌طلبان پیشرو می‌نامند، گفته بود با خاتمی هیچ گونه اختلافی ندارد و تنها مشکلش با جمع قلیلی از اصلاح طلبان است که همواره در ایام حکومت اصلاحات، با ارزش‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند و روحانیون و مسئولان را نگران می‌ساختند.

همچنین انتشار چنین نامه‌ای در آستانه دور دوم انتخابات مجلس می‌تواند پیام‌های گوناگون و متفاوتی داشته باشد که شکست دوم‌خردادی‌ها در دور اول انتخابات و تلاش برای بازیابی توان و استعدادهای این جریان برای به‌دست آوردن حداقل پیروزی در این آزمون سیاسی که در آن ناکام مانده‌اند، از جمله آنهاست.

کد خبر 47412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز