همشهری آنلاین: سناتور هیلاری کلینتون رقیبش در رقابت برای نامزدی از جانب حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را متهم کرد که می‌خواهد جلوی رای دادن مردم در برخی ایالت‌های آمریکا را بگیرد.

خبرگزاری اتریش از هریسبرگ گزارش داد، این سناتور آمریکایی همچنین تاکید کرد که بر خلاف خواسته هواداران باراک اوباما قصد ندارد از این رقابت کناره‌گیری کند.

وی به شبکه تلویزیونی KTVQ در مونتانا گفت، معتقد است بسیاری از هواداران اوباما قصد داشتند به این نبرد دو نفره پایان دهند چرا که نمی‌خواهند دیگر کسی رای دهد.

کلینتون گفت آنچه او به آن اعتقاد دارد، خلاف آنچیزی است که آنها می‌خواهند. «من می‌خواهم مردم مونتانا در انتخابات شرکت کنند.»

در این ایالت آمریکا در سوم ژوئن انتخاباتی مقدماتی برگزار می‌شود. کلینتون همچنین اظهارات مشابهی را در مصاحبه‌های جداگانه با شبکه‌های تلویزیونی ایندیانا و نورث کارولینا داشت که در آنجا هم در تاریخ ششم مه انتخابات مقدماتی برگزار می‌شود.[تقویم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا]

بیل برتون، سخنگوی اوباما این اظهارات را «کاملا خنده‌دار» توصیف کرد. به گفته وی، هستند کسانی از جبهه کلینتون که معتقد بودند رقابت‌ها در تاریخ پنجم فوریه پایان یافته است. اوباما شخصا تصریح کرده که موافق باقی ماندن کلینتون در این رقابت است.[سابقه این خبر]

اوباما تداوم رقابت‌های انتخاباتی را مایه پرشور شدن انتخابات توصیف کرده است. او در پنسیلوانیا گفت، این روند موجب تقویت حزب در بلندمدت می‌شود. خوب است که هواداران هر جبهه‌ای از این موضوع متاثر باشند. «این امر هیجان بسیاری به این رقابت تاریخی می‌دهد.»

تاکنون اوباما برای نامزدی از جانب حزبش در ماه اوت 1631 رای نمایندگی را جمع کرده در حالی که کلینتون 1501 رای نمایندگی را جلب کرده است.

برای انتخابات 2024 رای ضروری است که پیش‌بینی می‌شود هیچ یک از این دو نفر نتوانند این تعداد رای را کسب کنند. نامزدی این افراد را حدود 800 رای موسوم به آرای نمایندگان ویژه تعیین می‌کند.

کد خبر 47373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز