دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور ارشد ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون از مقام خود کناره‌گیری کرد.

به نوشته ال موندو، منابع ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون اعلام کردند: مارک پن به دلیل  روابط خود با دولت کلمبیا بر سر معاهده تجارت آزاد میان دولت‌های واشنگتن و بوگوتا از مقام خود استعفا داده‌است.

مگی ویلیامز مدیر ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون نیز گفت: پس از حوادث روز‌های اخیر مارک پن خواستار کناره گیری از سمت خود شده است.

مارک پن روزجمعه 4  آوریل با کارولینا بلانکو سفیر کلمبیا در واشنگتن دیدار کرد تا با وی درباره معاهده تجارت آزاد میان آمریکا و کلمبیا گفتگو کند.

این در حالی است که هیلاری کلینتون سناتور نیویورک و کاندیدای دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 با امضای معاهده تجارت آزاد میان آمریکا و کلمبیا مخالف است.

دولت کلمبیا اخیرا جهت حمایت از معاهده تجارت آزاد با آمریکا قرار دادی با شرکت برسون مارستلر امضاکرده بود و مارک پن در سمت مشاور این شرکت و جهت تسهیل امضای قرار داد تجارت ازاد با سفیر آمریکا در واشنگتن دیدار کرده بود.

دیدار پن با سفیر کلمبیا در واشنگتن در شرایطی انجام می‌گیرد که دولت جمهوریخواه جرج بوش با امضای این معاهده با دولت کلمبیا موافق و هیلاری کلینتون سناتور دموکرات با این قرار داد مخالف است.

پس از آنکه دیدار روز جمعه پن با سفیر کلمبیا فاش شد، پن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل دیدار با سفیر کلمبیا مرتکب خطا شده است.

در واکننش به اطلاعیه پن دولت کلمبیا قرار داد  خود را با شرکت مارک پن لغو کرد. دولت بوگوتا در ماه مارس 2007 برای تسهیل امضای قرار داد تجارت آزاد و "طرح کلمبیا" مبنی بر کمک نظامی آمریکا به کلمبیا برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر شرکت مارستلر را به استخدام خود درآورده بود.

بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، شرکت برسون مارستلر 700 هزار دلار برای تسهیل روند امضای قرار داد تجارت آزاد میان کلمبیا و آمریکا دریافت کرده بود.

گفته می‌شود که پن نیز در زمان حضور در ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون 20 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

کد خبر 47946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز