رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نقش پررنگ گوگرد در انتشار بوی نامطبوع در تهران خبر داد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز یک‌شنبه اعضای شواری اسلامی شهر تهران و شهردار تهران، با بیان این که دو موضوع آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در دستور بررسی قرار گرفت، گفت: علاوه بر شهردار تهران، مدیران و مسئولان اداره کل محیط زیست شهرداری نیز حضور داشتند که تقریباً کل جلسه به بحث انتشار بوی نامطبوع اختصاص داده شد.

وی افزود: شهرداری تهران گزارشی ارائه کرد و نمودارها نشان دادند در ۲۳ آذر ماه سطح گوگرد به مراتب بالاتر بود و یک پیک افزایشی داشته است.

هاشمی در مورد وضعیت آلودگی هوای تهران نیز با بیان این که در این جلسه سهم هر دستگاه در آلودگی هوا مشخص شد و مسئولان امر گزارشی در این خصوص ارائه دادند، گفت: موضوع آلودگی هوا و انتشار ذرات معلق کمتر از ۲/۵ میکرون دو موضوع متفاوت است و در آلاینده‌های گازی سهم کامیون ۱/۳ درصد، تاکسی ۹ درصد، موتور ۲۱ درصد، وانت ۹/۵ درصد، اتوبوس ۰/۵ درصد و سهم خودرو سواری ۳۷ درصد بوده است. اما در مبحث تولید ذرات معلق کمتر از ۲/۵ میکرون سهم خودروها ۱۳ درصد، کامیون ۱۵ درصد، و موتورسیکلت‌ها فقط ۱۰ درصد بوده است.

هاشمی با بیان این که کمیسیون اصل ۹۰ گزارشی در خصوص سهم دستگاه‌های دخیل در آلودگی هوا منتشر کرده است، گفت: سهم ۹ دستگاه در این حوزه مشخص شده است.

وی درباره بوی نامطبوع در تهران نیز اظهار کرد: هنوز تکلیف مشخص نشده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد سهم گوگرد بالا رفته است و دقت داشته باشید کارخانه سیمان مجاور تهران در ۱۵۰ روز گذشته از مازوت استفاده می‌کرده است و به نظر می‌رسد آرادکوه نقش کمی داشته باشد.

هاشمی در خصوص مترو شهرک‌های اقماری نیز با بیان این که از سال ۸۶ و با بالارفتن جمعیت شهرک‌های اقماری اطراف تهران بحث توسعه حمل و نقل عمومی مطرح شد، گفت: در حال حاضر تعداد شهرک‌ها به ۴۳ شهرک و با حدود ۶ میلیون نفر جمعیت رسیده است و به نظر می‌رسد توسعه حمل و نقل عمومی بخصوص مترو به عنوان بهترین وسیله تردد یک الزام است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بحث مترو اسلامشهر مدت‌ها مسکوت مانده بود اما حالا با تلاش شهرداری اسلامشهر این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 472083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha