شهردار تهران گفت: ۱۴ دستگاه در خصوص کیفیت هوای تهران نقش دارند و نقش شهرداری تهران علی‌رغم گستردگی مسئولیت‌ها از همه کمتر است.

پیروز حناچی - افتتاح ایستگاه مولوی - خط 7 مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی امروز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه مولوی و بهره‌برداری از دو رام قطار مترو با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پیرو قولی که به مردم داده بودم امروز ایستگاه مولوی از ایستگاه‌های مربوط به خط ۷ را افتتاح کردیم که نقش زیادی در سرویس دادن به منطقه جنوبی بازار دارد. این ایستگاه در نزدیکی بازار پارچه‌فروش‌ها و پرده‌فروش‌ها قرار دارد که تردد در این منطقه با ترافیک بالایی همراه است.

وی با بیان این که امیدوارم با افتتاح این ایستگاه از حجم ترافیک منطقه کاسته شود، ادامه داد: از نکات خاص این ایستگاه، نصب هواکش‌های کاملاً ایرانی است که در شرایط تحریم ساخته شده‌اند. یادمان باشد تحریم یک تهدید جدی است اما امیدواریم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

به گفته شهردار تهران، سرفاصله قطارهای خط ۷ با افزایش دو رام قطار که امروز به ناوگان مترو اضافه شد به ۱۰ دقیقه کاهش یافته است و با افزایش واگن‌های بیشتر در آینده این زمان کمتر نیز خواهد شد.

حناچی در ادامه در پاسخ به این سوال که تعطیلی مدارس تا چه‌ اندازه در کاهش آلایندگی تاثیر دارد، گفت: این امر به عنوان راه حل کوتاه‌مدت قطعا تاثیرگذار است، اما ما مصرف‌کننده‌های کلان گازوئیل و مازوت را باید هدف بگیریم چراکه حجم آلایندگی آن‌ها بیشتر از خودروهای عبوری است.

حناچی به افزایش قطارهای خط ۷ نیز اشاره و بیان کرد: امروز دو رام قطار به مترو اضافه شده است و از ۷۸ رام قطاری که قرار بود به متروی تهران اضافه شوند، ۴ رام دیگر باقی مانده است که به مرور به شبکه‌های مترو اضافه می‌شوند.

وی درباره مسیر سبزی که در ایستگاه مولوی افتتاح شده است، گفت: مسیر خروج اضطراری این ایستگاه برای شرایط اضطرار تحت عنوان «مسیر سبز» آماده شده است که از آن بهره‌برداری شد.

حناچی درباره سهم شهرداری از آلودگی هوا در تهران نیز تصریح کرد: در جلساتی که برگزار شد سهم و درصد تعیین نشده است، اما ۱۴ دستگاه در خصوص کیفیت هوای تهران نقش دارند و نقش شهرداری تهران علی‌رغم گستردگی مسئولیت‌ها از همه کمتر است، اما پیگیر هستیم تا ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم چراکه این اقدام تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا دارد. بحث بعدی آلاینده‌های خارج از حریم تهران است که آلودگی‌شان بر شهر ما سایه می‌اندازد. صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها سوخت بسیار بالایی در روز مصرف می‌کنند و بر آلودگی هوا تاثیرگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود جایگزینی طرح محدوده کنترل ترافیک با محدوده زوج و فرد، همچنان از طرح زوج و فرد صحبت می‌شود، گفت: در شرایط اضطرار ورای آنچه قاعده گذاشته‌ایم عمل می‌کنیم، در حالت عادی طرح زوج و فرد نداریم اما در شرایط اضطرار این اتفاق می‌افتد؛ البته سهمیه تردد هر خودرو ۲۰ روز برای هر فصل است و بعد از آن محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

کد خبر 472400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha