پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال ‪ ۱۳۸۷‬با تبریک سال نو به هموطنان گفت: طرح بزرگ تحول اقتصاد کشور برای ریشه کن کردن نابسامانی‌های موجود اقتصادی در سال ‪ ۱۳۸۷‬اجرا خواهد شد.

رییس‌جمهوری در پیام خود به مناسبت آغاز سال‪۱۳۸۷‬هجری شمسی، تاکید کرد در طول یک سال، بیش از دو برابر سال‌های مشابه کار و سازندگی و پیشرفت انجام شده است.

به گزارش ایرنا وی در پیام نوروزی خود به مردم، از آماده شدن طرح بزرگ تحولی اقتصاد خبرداد و گفت: در طول سال ‪ ۸۶‬دولت در یک کار بسیار فشرده و مستمر با حضور صاحبنظران و کارشناسان یک طرح بزرگ تحولی اقتصاد را آماده کرده که اطلاعاتش به استحضار ملت ایران خواهد رسید.

متن کامل پیام نوروزی رییس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستهشدین بین یدیه یا مقلب القلوب و الابصار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال
نوروز عزیز را به همه ایرانیان به همه کسانی که نوروز را می‌شناسند و آن را جشن می‌گیرند و به همه بشریت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

نوروز از پدیده‌ها و الطاف ویژه الهی است، نوروز یعنی نو شدن، پاک شدن، تولد مکرر و استقبال از همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها است. در نوروز یک حقیقتی وجود دارد که آن حقیقت رمز ماندگاری نوروز است.

از معصوم علیه السلام نقل شده است که فرمود نوروز روزی است که خدای متعال از انسان بربندگی خودش و یکتاپرستی و تبعیت از ولی خدا بیعت گرفت. روز تجدید عهد است. روز آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و پیامبر گرامی اسلام است. روز آغاز امامت امیرالمومنین است. روز آغاز حکومت آخرین است.

به فضل الهی ملت ایران در طول تاریخ همواره موحد بوده است. این ملت همواره از اندیشه الهی و ادیان به ویژه از کاملترین آن ها، اسلام نا ب هم تبعیت کرده است و هم با همه وجود و صادقانه از آن صیانت کرده است.

ملت ایران از اعماق تاریخ گوهر توحید را و گوهر نوروز را شناخته است و به خوبی از آن پاسداری کرده است و امروز آن را به بشریت هدیه می‌کند. نوروز رمز همدلی و همبستگی، عشق و محبت، بیعت با خوبی‌ها و عدالت و خداپرستی است.

نوروز روز آماده شدن برای تحقق حاکمیت الهی بر جهان است. همه سنت‌های نوروز و همه دستورات اسلامی و دستورات بزرگان ما درباره نوروز نشان‌دهنده این مکانت برجسته و والای نوروز است. همه ما باید نوروز را با همه خوبی هایش و پیام هایش که خلاصه در یک پیام است و آن پیام انتظار و استقبال از بهار بشریت و خرمی دوران یعنی حاکمیت آخرین ولی خدا، منجی موعود است؟، گرامی بداریم.

امسال نوروز ما بسیار زیباتر است؟ مقارن با آغاز امامت موعود، یگانه و عزیز هستی، حقیقت آفرینش و جان جهان، حضرت صاحب الزمان و با میلاد حقیقت همه زیبایی ها، پیامبر رحمت و عشق، الگوی جاودانه و مظهر همه خوبی ها، پیامبر گرامی اسلام و فرزند برومند ایشان امام جعفر صادق علیهم السلام است.

امروز نوروز ما زیباتر است. خوشبختانه با همت سازمان میراث فرهنگی طی یک مراسم با شکوه این پدیده معنوی به نام ملت بزرگ ایران به صورت رسمی به ثبت رسید.

من مجددا همه این اعیاد و نوروز را به همه ایرانیان عزیز، رهبری گرانقدر و بزرگوار انقلاب اسلامی، نوروز دوستان، حق طلبان، موحدان و پاکی جویان عالم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

سال ‪ ۸۶‬سالی سرشار از نعم الهی و تلاش و نشاط برای ملت بزرگ ایران بود.

سالی همراه با پیروزی‌های پی درپی، افتخارآفرین، امیدبخش و پیشرفت‌های خیره‌کننده در سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ بود.

در طول یک سال بیش از دوبرابر سال‌های مشابه کار و سازندگی و پیشرفت انجام شد. پروژه‌های بزرگ صنعتی، عمرانی، علمی، پژوهشی، اقتصادی و فرهنگی و اشتغالزا به اجرا در آمد.

رشد بالای اقتصادی و تک رقمی شدن نرخ بیکاری از دستاوردهای این تلاش بزرک است. اصلاحات ساختاری به سرعت ادامه یافت. در عرصه سیاست خارجی عزت و اقتدار ملی و پرچمداری صلح و امنیت حقیقتی به نام ملت ایران بر بام جهان ثبت شد. و در پایان سال صحنه عظیم انتخابات عزت آفرین گردید. امروز چهره نورانی ملت بزرگ ایران به عنوان پیشگام نور و روشنایی ، اعتماد به نفس و ایستادگی در جهان می‌درخشد و ملت ایران با سرعت و صلابت و عزم ملی و انگیزه‌های الهی و بشردوستانه این مسیر نورانی را ادامه خواهد داد.

البته متاسفانه در طول سال ‪ ۸۶‬مشکلاتی هم داشتیم، به خصوص در بخش اقتصاد علی رغم همه تلاش‌ها و ابتکارات و کارهای انجام شده، ایجاد اشتغال، جهش صادرات غیرنفتی، توزیع سهام عدالت و کارهایی که برای افزایش قدرت خرید گروه‌های کم درآمد انجام شد و البته منجر به بهبود نسبی وضعیت جمع کثیری از هموطنان گرامی ما شد؟ اما به علت تورم در سبد مصرفی خانوار، جمع زیادی از هموطنان هم دچار مشکل بودند.

درکنار همه پیروزی‌ها و شیرینی ها، غم و غصه مشکلات این هموطنان گرامی در دل ما ماند. البته من درباره علت اصلی تورم قبلا با شمار صحبت کرده ام. فرزندان شما در دولت به طور شبانه روزی و پیوسته در تلاشند تا وضعیت را اصلاح کنند. البته می‌دانید که ما در حال یک نبرد همه جانبه هستیم.

در خارج از کشور فشارهای ناشی از تحولات بزرگ اقتصادی، رکود کم سابقه و افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در جهان و در کنار آن بد اخلاقی برخی از دشمنان ما و در داخل هم برخی کج رفتاری‌ها را مشاهده کردیم. اما به فضل الهی در تلاش هستیم تا با یاری ملت و همت جوانان و خدمتگزاران بر این مشکلات فائق بیاییم.

در طول سال ‪ ۸۶‬دولت در یک کار بسیار فشرده و مستمر با حضور صاحبنظران و کارشناسان یک طرح بزرگ تحولی اقتصاد را آماده کرده است. طرحی برای ریشه کن کردن نابسامانی‌های موجود در عرصه اقتصاد، ریشه کنی برخی ویژه خواری ها، تبعیض‌ها، ناکارآمدی‌ها در تولید و در توزیع منابع بانکی و ثروت، در توزیع یارانه ها، در جمع آوری مالیات ودر توزیع کالا. این طرح آماده شده است و انشا الله اطلاعاتش به استحضار ملت عزیز ایران خواهد رسید و توکل برخدا و با یاری ملت بزرگ ایران اجرا خواهد شد.

انشاالله سال ‪ ۸۷‬که سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی اسلامی همانطور که از طلیعه آن مشهود است، بارندگی و خرمی، انشاالله سالی پر از تلاش و پیشرفت و برکت و پیروزی‌های بزرگتر و نوآوری و شکوفایی برای ملت عزیز ایران خواهد بود.

سلام و صلوات خدا بر امام راحل عظیم الشان و شهیدان و مفقودان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های معزز آنان که این راه نورانی را در برابر ملت ما و بشریت امروز گشودند.

از خدای مهربان، از خدای مقتدر یگانه سالی سرشار از سلامتی، شادکامی و عزت برای ملت ایران و رفاه و پیشرفت برای همه بشریت مسالت دارم.

کد خبر 46917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز