جمعه ۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

زمانی که «سیلویو برلوسکنی»، مدیر باشگاه آث‌میلان ایتالیا در زمین تمرین باشگاه، «الکساندرپاتو» را به بازیکنان معرفی می‌کرد،

کمتر کسی باور می‌کرد که کار آث‌میلان به عنوان یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های ایتالیایی در سری A ایتالیا و جام باشگاه‌های اروپا در فصل اخیر به جایی بکشد که هواداران باشگاه چندماه را به انتظار بنشینند تا پاتو 18 ساله شود و مجوز بازی در لیگ ایتالیا را دریافت کند.

پاتو برزیلی، تابستان سال میلادی گذشته با کمترین دستمزد و حداقل دریافتی، به میلان آمد تا شاید به این تیم بحران‌زده کمک کند.

«برلوسکونی» در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ادعا کرد که این نوجوان برزیلی می‌تواند قدم در راه بازیکن‌هایی چون «مارکو فان‌باستن» و «رودگولیت» هلندی بگذارد. مردانی که در دهه90 افتخارهای زیادی را به همراه آث‌میلان کسب کردند و جزءستارگان تاریخ این باشگاه به شمار می‌آیند.
برای هواداران آث‌میلان، که مدت‌هاست به ناکامی تیم خود در رقابت‌های سریA ایتالیا عادت کرده‌اند، حضور این نوجوان ناشناس برزیلی نمی‌توانست چندان امیدوار‌کننده باشد. ولی حضور پاتوی ریزنقش در تمرین‌های میلان و نحوه بازی او  شگفتی کارشناس‌ها و هواداران را برانگیخت.
پاتو  در مسابقه‌های تمرینی بارها و بارها از خط دفاعی‌ای عبور کرده که همیشه به بهترین‌بودن در دفاع معروف است. شاید به همین دلیل برلوسکونی مدعی شد که پیش‌بینی ظهور یک بازیکن بزرگ را می‌کند و پائولو مالدینی، که بارها در برابر بهترین مهاجمان دنیا بازی کرده است، از پاتو به عنوان استعدادی فوق‌العاده یاد می‌کند.
خیلی‌ها معتقدند که پاتو در فوتبال یک استعداد ذاتی دارد. او در برزیل ابتدا فوتسال بازی می‌کرد و به تیم گرمیو علاقه شدیدی داشت، ولی سال 2001 والدینش تصمیم گرفتند او به باشگاه اینترناسیونال برود و به همراه 83نوجوان دیگر تمرین‌های خود را آغاز کند.
خانواده پاتو درست مثل خیلی از خانواده‌های برزیلی امیدوار بودند تا پسرشان بتواند با درخشش در زمین فوتبال، زندگی سعادتمندی را برای آنها رقم بزند. درست یک سال قبل از حضورش در اینترناسیونال، زمانی که پاتو 10سال داشت، بازویش شکست و عکس‌برداری‌ها نشان داد که در بازوی او تومور سرطانی وجود دارد. به گفته پزشکان او باید هرچه سریع‌تر جراحی می‌شد و خانواده  هم توان پرداخت هزینه جراحی را نداشت؛ سرانجام دکتر پائولو ‌روبرتوموسی، دوست خانوادگی آنها، او را رایگان عمل کرد.

الکساندرپاتو

پاتو اولین گل خود را برای باشگاه در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به ثمر رساند. گلی که او در برابر الاهلی مصر به ثمر رساند، رکورد پله را به عنوان جوان‌ترین گلزن رقابت‌های رسمی شکست.

پاتو هنگام گلزنی 17سال و 102روز سن داشت، در حالی که گل پله در سن 17سال و 239روز در سال 1958 و در رقابت‌های جام جهانی و در برابر ولز به ثمر رسید.
درخشش پاتو در این رقابت‌ها و با پیراهن باشگاه اینترناسیونال، از نگاه تیزبین استعدادیاب‌های اروپایی دور نماند و یکی از آنها پاتو را به برلوسکونی معرفی کرد تا نخست‌وزیر سابق ایتالیا و مدیر باشگاه میلان بدون معطلی حکم استخدام این نوجوان برزیلی را امضا کند.

پاتو در اولین حضور خود با پیراهن میلان، در حالی که هزاران هوادار انتظار او را می‌کشیدند، اولین گل خود را برای میلانی‌ها به ثمر رساند تا میلان با حضور خوش‌یمن این نوجوان برزیلی، ناپولی را با پنج گل درهم بشکند.

اکنون در حالی که دنیای فوتبال در فقر ظهور ستاره به سر می‌برد، شاید پاتو بتواند بار دیگر برای هواداران فوتبال، به‌خصوص برزیلی‌ها، نقش یک ریوالدو، رونالدو و رونالدینهویی را بازی کند که در چند سال اخیر همواره نام آنها بر سر زبان‌‌ها بوده است. ریوالدویی که دیگر نامی از او نیست و رونالدو و رونالدینهویی که به نظر می‌رسد دوران افول را زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت، آغاز کرده‌اند.

کد خبر 46722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز