پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

علی‌کهن‌نسب: در سالی که رویدادهای ورزشی مهمی در سطح جهان اتفاق نیفتاد، در ایران، با توجه به پیش‌رو بودن المپیک و شرکت ورزشکاران در رقابت‌های مختلف انتخابی المپیک، سال موفقیت‌آمیزی در ابعاد قهرمانی، همگانی و... رقم خورد

تیم ملی بسکتبال ایران برای نخستین بار قهرمان آسیا شد و پس از 60 سال انتظار به بازی‌های المپیک، که تابستان آینده در پکن برگزار می‌شود، راه پیدا کرد. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با پیروزی در برابر چین، قهرمان جهان شد . تیم ملی فوتبال زنان ایران هم برای اولین بار به مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا راه یافت و در دو و میدانی زنان ، تیم ایران موفق شد سهمیه المپیک را کسب کند.

عکس از ایسنا

در دوومیدانی، تیم ایران در هفدهمین دوره  رقابت‌ها  با کسب 2 طلا، 4 نقره و 3 برنز نهم شد. تیم ملی وزنه‌برداری ایران در «چیانگ مای» تایلند، پس از یک سال محرومیت در حالی که نتوانست مدالی هم بگیرد ولی سهمیه المپیک 8002 پکن را کسب کرد.
با این حال کشتی و تکواندو مثل سال‌های گذشته موفق  نبودند.
در مسابقه‌های مشت‌زنی نیز تیم ایران با کسب یک مدال طلا و 4 نشان برنز به مقام چهارمی آسیا رسید که نسبت به دوره قبل دو پله صعود داشت. البته در بسیاری از رشته‌ها مثل شطرنج، تیراندازی و... نیز موفقیت‌هایی به دست آمد؛ ولی اکثر این موفقیت‌ها در سایه فوتبال و ناکامی‌های آن گم شد. با این حال در سال 78 همه نگاه‌ها به المپیک تابستانی پکن است و انتظار داریم که تمام برنامه‌ریزی‌های ورزشی ایران نیز در سال جدید حضور خوب ورزشکاران ایرانی در این رقابت‌ها باشد. انتظار می‌رود تا با درخشش ورزشکاران ایرانی در المپیک به عنوان مهم‌ترین رویداد سال جدید و سایر عرصه‌های بین‌المللی، سال 78، سال طلایی ورزش ایران باشد.

کد خبر 46816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز