همشهری آنلاین: چندی پیش خبر دعوت رونالدینیو، ستاره‌ تازه‌ باشگاه میلان ایتالیا به تیم فوتبال المپیک برزیل، با شادی هواداران وی روبرو شد.

به گزارش دویچه‌وله، هنگامی که روز شنبه (12مرداد) رونالدینیو به همراه ۱۷ بازیکن دیگر تیم فوتبال المپیک برزیل وارد شانگهای شد، غوغایی برپا شد. گروه پرشماری از هواداران در فرودگاه انتظار می‌کشیدند. همه می‌خواستند ستاره‌ محبوب خود را ببینند.

 عکاسان و هواداران او را دوره کردند. بسیاری می‌خواستند با رونالدینیو عکس یادگاری بگیرند. بازیکنان برزیلی به زحمت راه خود را تا اتوبوس گشودند. حتی ماموران پلیس، وظیفه‌ خود را برای لحظاتی فراموش کرده و به دنبال شکار امضا از ستاره‌ برزیلی بودند.
 
رونالدینیو از هم اکنون بسیاری را در چین افسون کرده است. انتظارات در برزیل بالاست و همه می‌خواهند که وی به همراه تیم برزیل، مدال طلای المپیک را به خانه آورد. فدراسیون فوتبال برزیل، غوغایی را که در چین پیرامون رونالدینیو برپاشده، «مشکلی بزرگ» خوانده، ولی همزمان یادآور شده که او به هر حال «پرآوازه‌ترین شرکت‌کننده‌ المپیک» است.

بسیاری از ورزش‌دوستان، این ادعا را با توجه به حضور ستارگان بسکتبال و شنا و تنیس در المپیک پکن اغراق‌آمیز خوانده‌اند. ولی واقعیت این است که از هم‌اکنون تب رونالدینیو در المپیک بالا گرفته و همه از او سخن می‌گویند. این موضوع زمانی آشکار شد که رونالدینیو روز یکشنبه، برای نخستین بار با تیم برزیل در ورزشگاه «تیکسی» شهر شن‌یانگ تمرین کرد. شمار زیادی روزنامه‌نگار و عکاس، ورزشگاه را محاصره کرده بودند.

 قرار بود تیم ملی فوتبال بانوان آلمان که قهرمان جهان است، پس از تیم المپیک برزیل در زمین این ورزشگاه تمرین کند. ولی بازیکنان آلمانی که از حضور رونالدینیو آگاه شده بودند، تمرین را رها کرده و همگی در پی گرفتن امضا و عکس یادگاری از وی بودند. یک بازیکن آلمانی گفت: «شاید مسخره به نظر بیاید، ولی برای ما که قهرمان جهان هستیم، دیدن رونالدینیو رویداد بزرگی به شمار می‌آید و همه‌ ما مسحور شده بودیم».

اکنون باید منتظر شد و دید آیا ستاره‌ برزیلی در زمین بازی هم خواهد درخشید یا نه. رونالدینیو فصل بدی را پشت سر گذاشته است. او با تیم پیشین خود، بارسلونا در اسپانیا و در جام باشگاه‌های اروپا موفقیتی نداشت. دو سال پیش در مسابقات جام جهانی در آلمان نیز نتوانست با تیم ملی فوتبال برزیل موفقیت‌های گذشته را تکرار کند. ولی به نظر می‌رسد که انتقال او به باشگاه جدیدش آ.ث.میلان، نقطه‌ عطفی در زندگی ورزشی اوست. 

رونالدینیو در بازی‌های آمادگی تیم المپیک برزیل، چهره‌ موفقی از خود نشان داده و به گفته‌ «کارلوس دونگا» مربی تیم برزیل، لبخند خود را بازیافته است.

رونالدینیو در پکن بازوبند کاپیتانی تیم المپیک برزیل را بر بازوی خود خواهد داشت. ولی «دونگا» یادآور می‌شود که تیم برزیل نباید همه‌ بار را بر دوش او بگذارد. تیم المپیک برزیل پنجشنبه‌ این هفته در نخستین دیدار خود در بازی‌های المپیک پکن، در برابر تیم بلژیک قرار خواهد گرفت. رونالدینیو می‌داند که هوادارانش از او چه انتظاری دارند.

کد خبر 59945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز