یکی از برندهای طراحی و دوخت مانتو برای معرفی کار خود تصویری منتشر کرده که با اختلاف نظر کاربران همراه شده و واکنش‌های مخالفان و موافقان این عکس را برانگیخته است.

مدلينگ - سيستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، این برند در زمینه طراحی و دوخت مانتو فعالیت دارد و با الگو گرفتن از سوزن‌دوزی لباس‌های محلی بلوچستان، سبکی مدرن را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. چندی پیش این برند تصویری تبلیغاتی برای معرفی کار جدید خود منتشر کرد که بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی به آن واکنش نشان دادند.

در این عکس تبلیغاتی، مدل برای ارائه کار خود در فضایی قرار دارد که ضمن حضور دو دختربچه با لباس محلی استان سیستان و بلوچستان و دمپایی، زباله‌های روی زمین نیز به چشم می‌خورد. این عکس موافقان و مخالفان بسیاری دارد و بسیاری از کاربران آن را سوءاستفاده از فقر این استان می‌دانند. این کاربران عقیده دارند با این کارها، فقر در این استان عادی‌سازی می‌شود و انسانیت قربانی این نمایش‌های مضحک خواهد شد. آنها عنوان می‌کنند اگر با عکاسی به‌ویژه عکاسی مدلینگ آشنایی داشته باشیم، در این عکس فاصله طبقاتی دیده می‌شود.

گروه دیگری از کاربران عنوان می‌کنند در مورد این عکس نمی‌توان با قاطعیت حکم کرد. از دیدگاه این کاربران این عکس تبلیغاتی نشان‌دهنده اختلاف طبقاتی و فقر نیست و نه‌تنها فقر و محرومیت در آن دیده نمی‌شود بلکه به لباس‌های محلی استان سیستان و بلوچستان اشاره دارد که برای دوخت این مدل مانتوها از آنها الگو گرفته شده است. از طرفی به دلیل گرمای شدید در این منطقه مردم غالبا از دمپایی استفاده می‌کنند.

جمعی از کاربران نیز جدا از بحث‌های جنجالی در مورد این عکس تبلیغاتی، به عنوان علاقه‌مند به زنده نگه‌داشتن آداب و آیین‌های محلی استان‌های مختلف ایران، ایده الگو گرفتن از لباس‌های بلوچی را تحسین می‌کنند و نکته جالب این کار را همکاری زنان بلوچ در این عرصه می‌دانند که اشاره به حمایت از آنان دارد.

  • مدلینگ با ژست ترحم

به بهانه انتشار این تصویر، خبرگزاری مهر نیز مطلبی منتشر کرده و در بخشی از آن نوشته است: مدل‌های شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد بیشتر و گرفتن گوی سبقت از رقبای خود دست به هر کاری می‌زنند؛ اما عجیب‌ترین این افراد، آنهایی هستند که فقر مردم را دستمایه کسب درآمد خود می‌کنند. مدلینگ یکی از جدیدترین شغل‌هایی است که در سال‌های اخیر در کشورهای مختلف و همچنین ایران بازار داغی پیدا کرده است. مدلینگ یک جرم نیست و ظاهری سالم دارد، اما آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن باعث شده تا برخی از آنها هزینه زیادی را برای مسائل و مشکلات خانوادگی بپردازند. از طرفی دختران و پسران جوان هم که در این اوضاع نابسامان اقتصادی و اشتغال، سودای مال و شهرت دارند، به جای تلاش عاقلانه برای کسب شغل، جذب درآمدهای هنگفت و نامتعارف آژانس‌های مدلینگ می‌شوند. در بین اینفلوئنسرهای مدل در اینستاگرام که اغلب دغدغه محیط زیستی و گیاهخواری دارند و سبک زندگی سالم را تبلیغ می‌کنند، برای کسب درآمد بیشتر وجدان انسانی خود را زیر پا گذاشته و فقر مردم را دستمایه جذابیت‌های بصری خود می‌کنند.

در حالی که معضل مدلینگ‌های مجازی این روزها امنیت جامعه را به خطر انداخته است، کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی و نیروی انتظامی به جوانان در این مورد هشدارهای لازم را داده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد بیش از پیش باید بر فعالیت این افراد در شبکه‌های اجتماعی نظارت داشت.

کد خبر 462782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha