شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران‌ جنوب از تولید پارچه ضد اشعه ایکس خبر داد و گفت: با وجود شرایط سخت تحریم‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر توسعه صنعت کشور را فراهم کرده‌اند.

لباس نوزادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، لاله ملک‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از تولید پارچه ضد اشعه ایکس و لباس نانویی برای نوزاد خبر داد و گفت: در تولید این منسوجات نانویی از انواع الیاف طبیعی از جمله الیاف پشم، پنبه، ابریشم و الیاف مصنوعی از قبیل الیاف پلی‌استر، نایلون و پلی‌پروپیلن استفاده شده و با به‌کارگیری نانوذراتی همچون نانوذرات فلزی و کربنی خاصیت ضد امواج به آنها بخشیده شده است. این نانوذرات با استفاده از روش‌های پوشش‌دهی فیزیکی و شیمیایی روی الیاف زمینه نشانده شده‌اند؛ بنابراین بسته به نوع نانوذره و میزان پوشش، محصول نهایی می‌تواند طیف مختلفی از امواج را جذب یا منعکس کند.

وی ادامه داد: ما موفق شدیم قراردادی برای تولید البسه‌های توان‌بخشی مورد استفاده در فیزیوتراپی منعقد کنیم؛ این البسه به بیمارانی که دچار معلولیت و کسانی که به دنبال ایجاد ماهیچه هستند، کمک می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران‌جنوب بیان کرد: در واقع این منسوجات جایگزین پدهای فیزیوتراپی هستند که با انتشار امواجی با طول موج خاص، منجر به تحریک بافت شده و عملکرد درمانی دارند.

ملک‌نیا با بیان این‌که این لباس‌های نانویی می‌توانند فرصت ماهیچه‌سازی را برای فرد فراهم سازند، بیان کرد: با تولید این البسه، پدهای فیزیوتراپی حذف می‌شوند و لباسی برای منقبض و منبسط کردن ماهیچه بیمار از جنس پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که این البسه آزمایش‌های میدانی خود را طی کرده است، افزود: این البسه با نمونه‌های آلمانی برابری می‌کنند که قرار است آن را به تولید انبوه برسانیم.

ملک‌نیا تصریح کرد: ‌اکنون در مرحله بازاریابی برای محصولات تولیدی هستیم که این محصولات در نمایشگاه نانو ارائه شده بود.

وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان راهگشای مسیر توسعه صنعتی کشور بودند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند فعالیت‌های قابل توجهی ارئه دهند، طوری که در تولید اکثر محصولات، کشور را از واردات بی‌نیاز کردند.

کد خبر 462249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha