دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از راه‌اندازی هزار کارگاه سوزن‌دوزی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

راه‌اندازی کارگاه سوزن‌دوزی

به گزارش همشهری «حمید قبادی» افزود: در این کارگاه‌ها سوزن‌دوزی با دوخت سنتی بلوچ انجام می‌شود و قرار است سوزن‌دوزی را به طرح لباس‌های ایرانی وارد کنیم.  او ادامه داد: سوزن‌دوزی بلوچ ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد و استان سیستان و بلوچستان به واسطه ظرفیت گسترده‌ای که دارد می‌تواند این حوزه را توسعه دهد. ضمن این‌که شاهد استقبال عمومی از نقش مکران نیز بودیم.

قبادی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت امور هنری چابهار منعقد کردیم تا چابهار را به عنوان یکی از پایگاه‌های دوخت سنتی کشور معرفی کنیم. در عین حال مجموعه ردای سنتی مکران مجری کار شده است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ اجرایی بین سپاه منطقه آزاد چابهار و اداره فرهنگ و ارشاد برای ایجاد توسعه پایدار در منطقه منعقد شده است. دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: مجریان طرح شناسایی شده‌اند و در حال دریافت مجوزها هستند که این مجوزها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان صادر خواهد شد. همچنین تأمین مواد اولیه توسط مجری منطقه آزاد چابهار انجام می‌شود و بیمه هنرمندان نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد، سپاه و همچنین کمیته امداد رقم خواهد خورد.  

به گفته قبادی قراردادهای تضمین خرید از کارگاه‌های منتخب نیز منعقد شده است؛ همچنین تاکید بر این است تا بتوان امکان صادرات این کارها را نیز فراهم کنیم. در حال حاضر بازارچه‌هایی برای عرضه این محصولات در تهران، مشهد، شیراز، اصفهان برپا شده و قرار است تا پایان سال هزار واحد شناسایی و معرفی شوند. همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به روند صدور مجوزهای راه‌اندازی کارگاه سوزن‌دوزی در استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای این طرح جزو وظایفی است که دبیرخانه مد و لباس به ما محول کرده است.   «حسین مسگرانی» از صدور مجوز ۶۰ کارگاه سوزن‌دوزی خبر داد و گفت: از آغاز به کار این طرح تاکنون ۶۰ مجوز صادر شده است. همچنین بیمه هنرمندان مشغول در کارگاه‌ها نیز شروع شده است و آن‌ها از تسهیلات بیمه هنرمندان استفاده می‌کنند.

  • یک کشته در انفجار کارخانه ذوب فروکروم رفسنجان 

حادثه انفجار کارخانه ذوب فروکروم (منطقه ویژه اقتصادی) شهرستان رفسنجان که در روز دوشنبه اتفاق افتاد، یک کشته و ۲ مصدوم بر جا گذاشت. رئیس اورژانس کرمان به ایرنا گفت: به دنبال انفجار در کارخانه ذوب فروکروم رفسنجان، که ۳ مصدوم داشت یکی از مصدومان سرپایی معالجه شد و ۲مصدوم دیگر که ۱۰۰ درصد دچار سوختگی شده بودند با اورژانس هوایی به بیمارستان شفای کرمان برای مداوا منتقل شدند.   «محمد صابری» افزود: یکی از مصدومان این حادثه به علت شدت سوختگی جان باخت و دیگر مصدوم این حادثه هر چند تحت معالجه قرار گرفته، وضعیت وخیمی دارد.  

کد خبر 447186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha